Stackars Ferguson och stackars knäppa Frida

Han "blev borta" i torsdags kväll. Vi såg honom inte på varken fredag eller lördag. Kom inte trots lockande.
PÅ söndag eftermiddag dyker han upp igen hoppande på 3 tassar. Han stödjer inte vä vänster framtass och verkar ha ont. Låg inne i pannrumet hela söndagen och troligen idag också, men i em var han ute en sväng, så det verkar i alla fall gå åt rätt håll med tassen. Undrar vad han har råkat ut för och var han har varit.

Knappa Frida då. Ja hon har varit instängd i huset hela dagen idag, och med LARMET på. När ja gick idag morse var det ju mörkt. Jag satte på larmet och släckte ytterbelysningen innan jag gick ut och låste dörren. Förmodligen smet hon in bakom ryggen på mig innan jag fick igen dörren. Stackars Frida och stackars kattungar som varit ifrån varandra från halv 7 till halv 3 när gubben kom hem. Larmet hade löst ut så hon blev säkert jätterädd då. Hon hade försökt ta sig ut genom fönstret, blommor var nerrivna. Var hon mer har varit i hela huset upptäcker vi väl så småningom.

I fortsättningen får jag vara ännu mer noggrann när jag går så hon inte smiter in. Jag vet ju att hon gärna vill göra det, men jag har ju alltid tidigare sett när hon smitit förbi mig.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Stackars små missar.

Rasmus undrar vad det är för en groda du har på din blogg??????

2008-12-09 @ 17:59:13
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0