På banan igen



Oj, nu var det ju sju evigheter sedan jag skrev någonting här. Men efter vårens tråkiga händelse när allra bästa Jeanette lämnade oss så har jag knappt varit inne i mitt scraprum alls. Lusten har helt enkelt inte funnits, eller ja, det tog liksom emot på något sätt.

 

I stället har jag under vår/sommar ägnat ledig tid åt att släktforska. En helt tidsslukande sysselsättning som har skingrat tankarna från tråkigheter. Jag har forskat både på min och makens sida av släkten och i vissa grenar kommit riktigt långt bakåt i tiden, till 1600-talet i vissa fall.

 

Och vilka öden man har hittat. Familjer där hälften av barnen dör i tidig ålder och i några fall även modern i barnsäng. Eller i så enkla sjukdomar som förstoppning, diarré eller mässling. Och detta inte alls så långt tillbaka i tiden som man kan tro. Det är inte utan att man tycker att vi har det väldigt bra nuförtiden om man jämför.

 

Idag har vi träffats i Valboscrapparna igen. Förhoppningsvis kommer lusten att scrappa tillbaka igen i och med detta. Om en knapp månad är det mässa i Karlstad och vi är ett gäng som planerat att åka dit, förhoppningsvis inte bara för att köpa saker utan även för att få lite nya idér och inspiration.

För att få igång inspirationen så visar jag ett kort som jag gjorde i våras, men inte lagt upp här.

 

Det står 30 + 30 år på fliken på framsidan när man viker ut den. Min kusin  och hans fru firade födelsedag under samma månad.


 Inuti har jag gjort en textruta att skriva hälsningen på.

 

Och en liten ficka att stoppa in en peng i.

 

Sådär, det får räcka för idag, efter så lång bortavaro kan jag ju inte ta i för mycket på en gång.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0