HÖST!!!

Nu är det verkligen höst igen och det utan att det egentligen har varit någon riktig sommar. Riktigt pissväder med några enstaka fina dagar inemellan.
 
Vi har kommit igång med träffarna i Scrapgänget i Valboscrapparna och träffas i morgon igen. Då skall vi ha temat "färgläggning".
 
Jag skaffade mig distresspennor i våras och de är helt suveräna, så dem kommer jag nog att använda till den mesta färgläggningen framöver. Jag har ju testat lite olika varianter genom åren; Distress-refiller (som är lite svåra att se vilken färg som är vilken, så alla blir mörka i koncentrat), Promarkers (som är som tuschpennor, men jag får inte till nyansskillnaderna bra med dem) H2O-färger (vet inte om de finns längre, men är som gammaldags skolfärger fast med varje färg i en egen liten burk och med skimmer i), akvarellpennor (tycker det blir ränder efter där jag ritat först), Sakurapennor (begränsade färger och svårt att täcka hela ytan, går ej att få nyanser), Polychrompennor och thinner (funkade rätt bra, men gnisslar förfärligt när man använder stompfen. Se här exempel på detta). Så distresspennorna är favoriterna. Men jag kommer att ta med de flesta varianterna i morgon för att de som inte har varianterna skall få testa.
 
Nästa vecka sedan så börjar jag en ny omgång med kursen "Sy i jeans". Det är 4 tisdagar vi träffas och gör något nytt av gamla jeans. Jag vill sy om ett par gamla jeans till en kjol. Jag har sett en modell på nätet och hoppas kunna fixa något liknande. En snygg väska vill jag också göra, som jag kan ha till jobbet och bära matsäcken i.
 
I våras fick ju min bror ett litet barnbarn och till lille Alfons virkade jag en gosig filt.
 
 
Såhär ser ena hörnet ut av den. Ett litet virkat rött hjärta i en av rutorna.
 
Att virka rutorna gick smidigt och lätt, men att virka ihop den sedan var inte lika roligt. Deet var riktigt knöligt att få ihop först rader med rutor och sedan raderna till en hel filt. Den skulle ju helst vara så rak som möjligt också. När det till sist var klart, så virkade jag ett varv med vitt runt om och då var den ganska stor och otymplig att ha i knät. Men det var det värt, han har använt den att gosa ner nosen i när han skulle sova i sommar. Nu börjar lill-Affe bli riktigt stor och sitter redan för sig själv och leker, så nu är nog filten redan urväxt.
 
I våras gjorde jag faktiskt några Layouter också, trot eller ej, innan jag helt tappade lusten och sugen. Här är en av de LO:er jag gjorde då.
 
 
Det är ett helt vanligt vitt Bazzill Basics cardstock där jag lagt på en mask och sedan sprayat med röd färg med guldskimmer i. Jag gjorde bakgrunden som en test att använda mask och sedan letade jag upp foton som passade till, så det blev en LO av det hela också. Kugghjulen och den röda färgen fick mig att tänka på fotona när sonen fick reparera sin röda Torbo-volvo efter att ha gasat lite för mycket.
 
Sådär, detta får vara allt för idag. Jag återkommer vilken dag som helst på en blogg nära dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0