Tiden rusar iväg

Inte bara veckor och månader utan även år. Igår firade vi sonen som fyllde 31 år. TRETTIOETT! Va, vart har åren tagit vägen? Den natten (mellan 24 och 25) kom vintern det året och stannade länge och var riktigt, riktigt kall.
 
Jag jobbar nu sedan en vecka tillbaka heltid igen. Läkaren funderade på att sjukskriva mig på 25 % en tid till, men jag tyckte att det får räcka nu. Har gjort en vecka på heltid med mina nya arbetsuppgifter. Hittills går det bra. Men nu skall jag inte jobba någon mer hel vecka på det här året, eftersom jag har semester som jag "måste" ta ut innan året är slut, annars får jag dem i pengar och det är ju faktiskt ganska onödigt, när jag faktiskt mår bra av att vara ledig någon dag då och då. Sedan får vi se hur det går efter nyår, men det får jag ta då i så fall.
 
Pyssel blir det inte så mycket gjort, jag har fortfarande inte riktigt lust att scrappa. Dels saknas väl som sagt lusten och dels så vill jag ha lite bättre ordning på mitt pysselrum, så jag hittar mina grejer. Och det får jag väl inte förrän jag har bytt rum, men så är det ju det där med att flytta på allt. Pust, blir trött bara jag tänker på det. Under tiden hittar jag nya förvaringslösningar i en grupp på Facebook "förvaring för scrapsaker". Där finns väldigt mycket smarta lösningar på hur man förvarar alla sina verktyg, papper, dekoser mm mm. Så för tillfället flyttar jag runt mina saker "inne i huvudet" så länge.
 
Jaja, lite annat tidsfördriv har jag ju i stället. Dels har jag gått kurs i höst vid 4 tillfällen "Sy i Jeans". Jag har nästan gjort klart ett fodral att stoppa min bärbara dator i, eftersom de jag hade hemma var för små och jag hittade ett härligt rosa paljetttyg i Göksäter, som jag sytt in mellan jeanstygbitarna. Bild kommer på det när jag har sytt ihop det sista för hand. En kjol har jag också börjat på, men den blev helt knasig, så det jag gjorde på den har jag sprätt upp igen. Sedan har jag börjat på en väska också. Den skall sys ihop och så skall den få foder. Vi får väl se när dessa projekt blir klara, nu skall det få vila under julen.
 
Det andra tidsfördrivet som jag ägnat mycket tid åt är släktforskning. Jag har hittat släktingar långt tillbaka på både min och gubbens sida, men på några grenar har jag kört fast lite, så där skall jag förhoppningvis få hjälp när jag skall gå cirkel i Vuxenskolan i vår. Förutom att bara hitta en massa namn, så vill man ju även veta lite mer om de man hittar. Hur hade de det? Vad gjorde de? Några var soldater, finns det mer information om dem. Vad hände med dem som emigrerade till Amerika. Kanske finns det levande släktingar till dem?
 
Nåja, jag får väl visa något lite denna gång också. En LO som jag gjorde i APRIL! Inte direkt uppdaterat med att visa alster heller.
 
Den är om när vi till påsk 1989 kläckte egna kycklingar i källaren på vårt gamla hus. Sonen är finklädd i frackskjorta, troligen har vi varit på kusiners födelsedagskalas när vi gick ner och tittade till kycklingarna.
 


Först visar jag den som dubbel ovan och sedan nedan sida för sida.

 
Några små stämplar på var sida och en bukett med påskliljor med ett bank knutet runt.

 
Bilderna är väl inte världens bästa, lite suddiga och dana, men ändå ett roligt minne att spara.
 
Passar väl bra med bilder från påsk nu, när det är första advent på söndag, hahaha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0