Nu kom vintern till Dalsland

Uurk säger jag bara. Jag tycker inte om vinter och när det gått över 3 veckor in i januari utan snö, vad skall det då vara bra för att det kommer NU. Jag har i alla fall inte beställt någon snö.

Maken har varit ute med snöslungan och gjort lite stigar i eländet och i morgon får man halka ner till Vänersborg på halkiga snöiga vägar. Brrr!  Hoppas att medtrafikanterna uppför sig som folk och inte kör som blådårar i 110 med vansinniga omkörningar och inte heller lusar fram i 30 på vägen där det inte finns en enda möjlighet att komma förbi och de inte heller har förstånd att släppa förbi den långa kö som bildas efter dem. Jag hatar verkligen att pendla! Är det någon som vet ett passande jobb till mig i närheten?

Lite pyssel har det blivit sedan sist, men inte så mycket alls.

Förra årets sista julkort har jag visst inte visat än, såhär blev det:



Det är gjort av ett skimrande papper och så har jag satt på en sticker som ser ut som ett lacksigill. Stämplat och embossat GOD JUL också. Snöstjärnan är en Martha Stewart-stans.

Så har jag gjort ett par LO:er också i år. De blev sammanlagda till en dubbelsidig.



 

Textrutan är en rub-on från Prima och på sidan 2 har jag en matchande swirl från samma ark. Det är väl kanske egentligen en japansk tjej på bilden, men det närmaste Kina jag kom. Det handlar om när vår kinesiska traktor levererades på släpet efter en lastbil ändå uppifrån norra Sverige någonstans.

Ja, det var lite scrappat. Annars så håller jag mycket på att virka mormorsrutor. Det skall bli spännande att se vad jag kommer att göra med dem när jag kommer så långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0