Gott Nytt År!

Sådärja, då var 2011 över och vi har kommit in i 2012.

Undrar vad som kommer att hända detta år. Förhoppningsvis något bra.

Idag har det lagt sig lite snö här. Usch och tvi vale, hoppas den försvinner lika fort som den kom. Jag gillar inte snö. Eftersom jag varje vardag måste sätta mig i bilen och åka 6,5 mil (drygt en timma) till jobbet, så är det mycket bättre utan snö. Helst inte minusgrader heller. Jag gillar inte att sätta mig i en kall och frusen bil. Mycket beroende på min värk som blir sämre när det är kallt, men kyla är annars verkligen inte min grej på andra sätt heller. Nä barmark och plusgrader vill jag ha, då kör man säkrare på vägen och slipper oroa sig för halka.

Hostan och förkylningen jag haft så länge, sitter fortfarande kvar och efter 2 dagars jobb i veckan så var jag helt slut. Som tur är så är det ju helgdag på fredag denna vecka, så det inte blir full vecka den som kommer heller. Undrar om jag skall behöva dras med förkylningen hela vintern ut. I så fall vill jag ha vår NU.

Nytt år = Nyårslöfte ?

Nä, det bryr jag mig inte om. Jag kommer inte att kunna hålla det i alla fall, så varför lova något?
Men, jag sätter upp en scrapmål igen som vanligt. Jag börjar som jag brukar med att jag skall göra en LO per vecka  under året. Ifjol (konstigt att skriva det, det var ju igår) höjde jag målet 2 ggr, mest beroende på att jag gjorde resealbumet från Cypern, med många väldigt enkla och snabba sidor. Först hade jag satt att jag skulle göra en LO i veckan, sedan höjde jag till 1,5 i veckan och slutade med målet 2 per vecka. Jag klarade även av det med råge, det blev ungefär 2,3 per vecka till slut.

Jag har ju en ticker längst upp på sidan som visar hur jag ligger till.

Såhär slutade den:




Jag lägger in den nya här också som jämförelse:





Förutom 125 LO, varav 98 var i Cypernalbumet, så har jag gjort 30 st julkort, 61 st andra kort (varav 15 inbjudningskort till bröllop), 46 placeringskort till bröllop och 18 till student. Jag har gjort 14 st ATC:er, några bokmärken och så lite väskor och andra altrade saker. Nu i slutet av året har det blivit många virkade mormorsrutor. Jag har fyllt en hel låda med rutor. Vi får se vad det kommer att bli av dem så småningom.

Ja, det var väl en sammanfattning av årets kreativitet.

Som avslutning idag skall jag visa ett ovisat julkort till som jag hittade:



Tomten kommer från ett klippark, sigillet är en sticker och blomman från den för ändamålet inköpta och slaktade ljusmanchetten.

Kortet är skickat till min kusin med familj.

Och faktiskt, så kommer det vilken dag som helst ytterligare ett julkort här. Jag gjorde faktiskt ett till häromdagen. Jag hittade ett block med fina julpapper i och kunde inte motstå. Kortet är dock inte fotat än, så det få ni se en annan dag.

God fortsättning på det nya året.

Och Du!  Du får gärna lämna en liten kommentar när du varit här och hälsat på. Det vore skoj att se vem du är.

Kommentarer
Postat av: lisbet

Är ute på surfning och smitit på jobbet.

Kul att titta in i din blogg

2012-01-12 @ 14:03:39
URL: http://blogg.vk.se/halsozam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0