Födelsedagskort till en scrappare

Vi har i vårt scrapgäng tänkt skicka födelsedagskort till de som fyller under året (frivilligt om man vill vara med såklart, men vi blev några stycken i alla fall). Vi började vid årsskiftet och den första som fyllde var Emma den 16 februari.

Hon fick det här kortet av mig.



Jaja, jag vet! En hÄngel har ingen mun, men jag råkade slinta med pennan när jag skulle fylla i en linje och gjorde några prickar, så jag fick rädda det med en glad mun. Jag är annars "allergisk" mot hÄnglar med mun och näsa, men vad gör man när man klantar till det på slutet.



Vi skall försöka med lite olika stuk och tekniker på de här korten lite som en utmaning och inspiration. Jag gjorde en lite annorlunda vikning som man ser uppifrån här.



Jag har använt en stans som jag köpte första hösten jag scrappade och som gör ett pyttelitet kuvert. I kuvertet vikte jag och la i en biljett med en bra text. På "mattan" under hÄnglan har jag stansat med en Martha Stewart-stans runt kanterna och på bilderna längst upp ser man en liten buske gjord av utstansade kvistar, också de med MS-stans.




Och på insidan satte jag en utstansad lapp med grattishälsningen på. Jag har använt en die från Spellbinders.

Jag hoppas att Emma har fått sitt kort nu så jag lugnt kan lägga upp det här.

Natti natti från mig idag.

Kommentarer
Postat av: Carina

Kul grej. Kort är alltid roligt att både få och ge. Snyggt kort med kul vikning. Kram

2012-02-25 @ 07:53:47
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0