En korsettväska till

Det börjar dra sig mot vår nu tror jag bestämt. Idag har det varit dagsmeja och en del av snön har börjat smälta. Sååå himla skönt. Men det skall visst komma in lite snö i natt igen, men nu blir den väl i alla fall inte liggande så länge. Det blir ju allt längre dagar också. Det ljusnar tidigare (sägs det, då sover jag efter att inte somnat förrän långt fram på morgonkröken) och det är ju ljust en bra bit efter kl 5 på em numera. Härligt!

Idag har jag gjort en korsettväska till. Jag har samtidigt förtydligat och översatt den engelska beskrivningen jag fick på kursen, med egna anteckningar så att jag skall begripa den bättre till en annan gång jag gör den, eller så att mina scrapkompisar kan göra den också.

Det blev en blå den här gången och jag har "spritsat" pearlmaker i skarvarna i stället för att limma på band där. Ett zigzag-band upptill i urringningen blev det också eftersom jag inte hade så många små rosor i passande färg. Men en blå ros till mitten hittade jag i alla fall.





Färgen stämmer inte så värst bra med verkligheten, fast jag fotade ute på eftermiddagen. Men den är blå i alla fall. :-)



Baksidan. Jag hade inte fler än 8 öljetter i den blå färgen, så det fick bli lite glesare mellan banden på baksidan på denna.

Väskan är levererad som 20-årspresent med 2 härliga tvålar och ett presentkort i.

I kväll har jag varit på kurs "Sy i jeans". Jag har gjort en liten neccesär idag. Den skall jag fota och visa en annan dag. NU är det strax dags att gå och försöka sova.

Kommentarer
Postat av: annica mamma

Men så läcker! Är den i tyg?

2012-04-12 @ 15:37:02
URL: http://annica-quiltstickan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0