Kallt och uschligt!

Jag TYCKER INTE OM kyla och vinter. Hela kroppen värker och bilen är kall och snö ligger på vägen och det blir halt och dåligt att köra till och från jobbet. Usch och fy, säger jag!
 
Jag plockar ut en semesterdag denna vecka också, och nästa vecka tar jag 2 semesterdagar, det blir en lagom lång vecka, 3 arbetsdagar. Sedan tar jag ledigt i mellandagarna, då blir det en lång härlig ledighet på 17 dagar i sträck. Sedan får gärna vintern ta slut den 7 januari, för då är julen passerad och alla barn hur hunnit testa sina julklappar. :-)   Provocerande? OK, det bjuder jag på.
 
Jag tar och visar en LO som jag gjorde till en utmaning på numera avsomnade Scrappiz.se, som är det forum där jag häckat sedan jag började scrappa.
 
Utmaningen var:
SKAPA FRITT - More is MORE
 
För skojs skull kör vi en helt fri tävling där du själv väljer format, material, teknik och syfte! Om du gör en tavla, ett kort, dekorerar en burk, gör en scrapsida eller vad du väljer är alltså helt fritt!
 
Det enda du ska tänka på är att överdriva dekorationerna!
Temat är More is more!
Vad som är mycket och överdrivet för dig vet bara du!
 

Såhär blev min tolkning:
 



För mig som inte dekorerar så jättemycket i vanliga fall, så blev detta mycket för mig. Det är en massa utstansade hjärtan i alla möjliga sorters papper från spillbitar. Bilden föreställer 3-årige sonen tillsammans med vår hund Tanja och är från 1984.

 
Rubriken är skriven på större hjärtan av glittrigt silverpapper med handskriven vit text.
 
Sedan är det väl säsong för ett par julkort också. Dessa gjorde jag också i våras när jag började på "Ett julkort i veckan". Detta skall vara till vecka 11. Jag har för mig att det skulle vara "grönt"
 


Stömpeln är från hÄnglar och stÄnglar och så är det en STOR knapp från någonstans och ett löv från en blomma på jobbet som fäller blad hela tiden  :-)

 
Jag fick sätta i ett lite ljusare papper inuti så det går att skriva en hälsning inuti också.
 
Sådär, nu är det så kallt ute så kylan går in i huset hur vi än eldar. Jag tror faktiskt att jag skall krypa under täcket och dra på mig mina nya tofflor med dun i som jag hittade på Rusta. Skönt att inte frysa om fötterna, för jag kan inte sova om jag gör det.
 
Natti, natti och vi syns vilket dag som helst igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0