Julkort och lite annat

Här så kommer ett inlägg till idag. Inte direkt vanligt med 2 inlägg på samma dag, men jag satt igår och redigerade bilder, så nu har jag ju äntligen kommit ifatt lite med det och har lite att visa.

Så håll till godo.

Först ut är ett julkort med en hÄnglar & stÄnglar-stämpel. Har satt ett snöre i tagen hon bär. Trädet är en Quickutz-die som jag lagt snö på med snöpenna. Snöflingorna är stickers som legat i gömmorna länge.





Ett julkort till med en hÄngla-tjej. Blomman i övre hörnet kommer från en slaktad ljusmanchett. Bladen under är en stans som både stansar och embossar nerver i bladen. Riktigt användbar.



På mässa i Uddevalla i slutet av augusti hade Maja Design Make and Take, dvs man får göra en grej och ta med sig hem. Det man fick göra var en ficka att lägga ett receptkort i.

Såhär ser den ut när den är fördigvikt:



Och såhär när den är uppvikt och med materialet för dekoration och receptlappen bredvid.



Jag har även testat att göra ett så kallat Center Step Card. Här har jag också använt en stämpel från hÄnglar & stÄnglar. Såhär ser det ut när det ligger ner:



Och så uppställd lite från sidan:



Och såhär ser det ut uppifrån:



Ett julkort till. Detta har jag gjort med hjälp av ett papper från Reprint som hade massor av fina Tags (etiketter) som man kunde klippa ut. Denna har jag lagt crackle laque (krackeleringslack) på texten God Jul. Sedan har jag haft på snöpenna och värmt på snön på tomtens mössa. Några riktigt gamla Prima-blommor (4 st) som jag köpte för säkert 5 år sedan fick skapa en blomslinga tillsammans med en grön filtblomma som jag klippte sönder till löv.



Insidan dekorerade jag med en embossad swirl i julstuk (järneksmönster).



En tag till från samma pappersark har jag använt till nästa kort:



Fler Primablommor i samma stuk och krackelerinslack på siffrorna. Detta kort är i bara 10 x 10 cm i stället för 15 x 15 cm som jag brukar göra.

Denna insida fick en annan stämpel som silverembossats.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0