Hastigt ihopkommet med enkelt material och tandläkarbesök med komplikation.

I somras var det något som kallades Färgfest i vår kommun. Vi var då med några från vårt scrapgäng och hade ett bord med material där folk fick göra sina egna kort av ganska enkelt material.

Jag gjorde några kort som inspiration under tiden jag satt där:









Och så ett bokmärke att sätta i hörnet på boken man läser:

  

Man kan göra kort med ganska enkla medel också.

Idag har jag varit hos tandläkaren. En tand längst in i munnen, 3-7 för dem som begriper, hade gått sönder igen. Jag vet inte för vilken gång i ordningen, men det är flera gånger jag lagat samma tand. Gratis är det ju inte precis och om det ändå inte håller, senaste gången jag lagade var i februari, så sa jag till tandläkaren att han lika gärna kunde dra ut skiten. Han höll med när han såg hur ofta jag lagat den. Men.....

...jag tror att han ångrade sig när han hållit på i över 30 min och tanden fortfarande inte velat lämna sin plats i munnen på mig. Det var ett himla brytande och borrande och brytande och blödande och brytande igen. Han sa att jag nog kunde komma att få blåmärken kring munnen av att han fick ta i så.
Till sist efter drygt en timmas arbete gav den med sig i alla fall och jag fick gå därifrån med en stor sudd i hålet.

Jag har dragit tanden på andra sidan för några år sedan och då beskrev den tandläkaren att rötterna satt så svåråtkomliga som en sten i en leråker. Det tyckte dagens tdl var en rätt bra beskrivning. Roten var nästan 2 cm lång och kronan så dålig att den gick i bitar, så det var inget att ta tag i med tången. Men han överlistade den ju till slut i alla fall.

Så länge bedövningen satt i gick det rätt bra, men när den började släppta, (vilket jag förresten tycker är jätteobehagligt när munnen spirrar och inte lyder, tar aldrig bedövning när jag bara lagar tänder) då börjar det värka som bara den, både nedtill i munnen där den dragna tanden suttit och upptill, där tandläkaren brötat och haft sig. Tabletten jag tagit en timma efter ingreppet verkade inte längre, utan nu får jag sätta in mer dunder, Deklofenak och dubbel dos Alvedon håller smärtan i schakt en stund i alla fall.

Hoppas jag ändå kan åka på scrapmässan i Göteborg i morgon, men ont krut förgås inte så lätt, så jag ger mig nog i väg i alla fall. Tabletter är jag ju van att äta för min andra värk i kroppen, så det skall ordna sig.

Ses i morgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0