Produktiv som attan....

Japp, denna veckan har jag pysslat en hel del. Jag har gjort hela 13 sidor i mitt resealbum från 2008. (på tiden verkligen).

Nu är inte dessa sidor allt för avancerade, men i alla fall, liite fungerande är det allt på varje sida. Det är inte bara tjoff, tjoff, tjoff in med bilderna. Jag har både Quickutzfigurer och rubriker på en del sidor. Och så utmanar jag mig själv med att plocka fram RIKTIGT gamla dekorationer som jag sätter dit. T ex stickers som jag köpte alldeles i början. Men de är oftast platta och bra att ha i det fasta bok-album som jag använder. Då får det inte vara för bulkiga dekorationer. En del spillpappersbitar används också. Jag får ju inte plats med hela ark och dessutom vill jag inte ha det heller, eftersom det också gör att varje sida blir tjock och klumpig.

Å andra sidan kan man i ett sådant album, där inte sidorna är nedstuckna i plastfickor använda en del interaktiva grejer. T ex så har jag satt in en del bilder a la taktegen, dvs lite lätt omlott. Man kan också ha lite text på tags som sticks in under något och som man får dra ut, broschyrer i små fickor etc. Riktigt kul att komma på finurliga lösningar på sånt man inte gör annars.

Idag har jag också hjälpt sonens flickvän att göra placeringskort till studentfest. I blått och gult och med små träflaggor på. Blev riktigt bra. Skall fota och visa så småningom, men kanske inte förrän efter festen.

I stället visar jag en LO jag gjorde för ett litet tag sedan.

 

Jag gick kurs i Kalligrafi 3 lördagar hösten 2006. Eftersom jag tog några bilder en av gångerna så fick jag för mig att göra en LO av dem när jag hittade detta randiga papper, som liknade dem vi använde när vi tränade (fast inte bruna då förstås).

Nu hade det ju varit snyggt om jag verkligen hade lyckats skriva rubriken i snygg kalligrafi-stil, men jag tycks ha glömt det jag lärde mig. Det krävs att man tränar flitigt och ofta för att kunskapen skall hållas vid liv. Jag har INTE tränat sedan jag gick kursen.

Papperet jag har använt som bas är från Fancy Pants och är i en serie som heter dancing girl och papperet kallas "Hip Hop".

Sådär, nu är det visst läggdags om man skall orka jobba en vecka igen.

Ses....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0