Söndag 6 februari 2011

En jobbig vecka är till ända. Tur det är helg emellanåt så man får vila.

Har varit på utbildning och utvecklingsdagar 2 dagar denna vecka utöver allt annat på jobbet, och dessutom har det varit jobbigt med många tankar i huvudet, eftersom det i torsdags var 2 år sedan pappa hastigt gick bort. Tände ett ljus för honom här hemma eftersom det var sådan halka så jag inte vågade mig in på kyrkogården och till graven.

Jag undrar om det inte är en förkylning på väg också, har mer värk än vanligt i kroppen och rätt vad det är får jag riktiga nysattacker. Hoppas det stannar vid det.

Efter att det blir ljusare för vilken dag som går och allt mer snö smälter undan, känns det i alla fall något lättare. Dock kom det i fredags massor av ny snö som la sig ovanpå isgatorna, så det gällde verkligen att sätta ner sina fötter försiktigt. Men det går åt rätt håll i alla fall och det är positivt. Jag är ingen vintermänniska, det är ett som är säkert.

Nog babblat, får visa lite pyssligt i stället.

Ett julkort jag gjorde på beställning innan jul:



Det skulle till en äldre dam vid namn Gunborg och vara lite gammaldags.

Bilden har jag hittat på nätet någonstans bland gratisbilder och den är översållad med glitterlim.

Till blomman slaktade jag en ljusmanchett med blomman i sammet och bladet i siden.

Namnet är utstansat med Quickutz i guldpapper.



Det blev ett stafflikort som såg ut såhär uppställt:



Och insidan blev såhär. Knapparna är till att stödja kortet på när det står  upp.





Och så ett julkort till:



Detta började jag på när vi hade julkortsvikningskurs i Högsäter och gjorde klart hemma. Vi fick material till korten och så har jag lagt till sammetsblomman i nedre hörnet.



Insidan som också visas lite på framsidan.



Uppställt ser det ur såhär. Z-vikning på ett lite annorlunda sätt än jag gjort tidigare.


Och ett kort som jag slängde ihop lite hastigt, bara för att...



En del av materialet från kortvikningskursen och de embossade stämplarna satte jag dit då, sedan gjorde jag det färdigt hemma med hÄnglafjärilen.



Inuti är det utstansat med Quickutz.

Japp, det får räcka för idag. Jag har några kort att göra, som jag måste ha med mig till jobbet i veckan, så jag har faktiskt inte tid att sitta här vid datorn längre.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2011-07-12 @ 16:56:14
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0