En omgång julkort kanske

Jag visade ju ett gäng kort igår, men jag har några till att visa innan det är tomt bland filerna.

Så, håll till godo, här kommer några till, jag tar julkort idag:



Jag har använt en stämpel från hÄnglar & stÄnglar, snöstjärnan är från Martha Stewart med massa glitterlim på, sedan är det en blomma från slaktad stor dekorationsblomma som jag vikt dubbel och satt en annan liten snöstjärna på. God Jul är utstansat i det blåa arket och sedan har jag hällt 3D-lack i hålen.

Nästa julkort:



Här har jag använt en tag från ett ark jag har köpt på Slöjd-detaljer. Sedan har jag stansat ut hälsningen med Quikutz dies. Denna blomma kommer från ljusmanchett som jag köpt enbart för att slakta.



Insidan med en ram jag stämplat med en rad och min mest använda GodJulstämpel från Inkido.

Ytterligare julkort:



Kattstämpeln kommer från Stampavie och granen är en die från Cherry Linn.



Julgranen är lagd lite omlott och så har jag lagt på lite snö.



Insidan. Här är en ny stämpel jag köpt på Panduro. Det gäller att se till att det blir färg över hela stämpeln och att underlaget är jämnt, annars blir det inget bra alls.

Nästa kort har också en nyinköpt stämpel för i år. Den kommer från Vilda Stamps.



Jag har haft på stämpelfärg i 2 färger, grönt på granarna och svart på textg och runt om. Sedan har jag embossat med hologramembossingpulver, så att det skimrar. Papperet jag stämplat på är också skimrande, lite tjockare vellum.



På insidan har jag använt samma vellum och stämpeln från Panduro. Jag har stansat ut med spellbinder-die och texten är ifylld med röd och grön penna.

Stämpeln från VIlda Stamps blev en favorit, så den har jag använt på några till kort, men med olika stuk.



Här har jag satt kyrkan vi bor bredvid inuti. Detta har gått iväg till svåger och svägerska.



Nästa kort i samma stil:



Med insidan:



Här är det brorsonens bonusdotter som mötte tomten i fjol. De fick även en CD-skiva med alla bilderna jag tog då.

Så ett likadant till:



Denna insida är på vårt hus i vinterskrud. Detta kort är levererat till mamma.



Sedan ett kort med lite annat stuk. Här har jag använt ett fotografi jag tagit på framsidan i stället för stämplar och annat:



Jag har skrivit att fotot är taget i januari iår, men det var visst fel visade det sig när jag kollade lite bättre. Alla foton med vintermotiv är tagna den 25 december 2010.



Utstansad snöstjärna på insidan. Detta kort fick min bror.

Sådär, nu har jag visat alla julkort jag har gjort i år. Det blir nog inga fler nu, för nu är jag trött på julen.

Jag hade som lite mål att göra ett julkort om året under hela året, men jag lyckades väl inte direkt med det. Fast jag hade i alla fall julkort så att det räckte till alla jag skickar till och har tom några över.

Nästa gång får jag visa något annat, lite finns det kvar i gömmorna.

I morgon skall jag ta mig till jobbet igen. Telefonen väntar på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0