December - Månaden som försvann

Jag tänkte att jag får väl visa att jag lever i alla fall.

Vilken pärs december månad har varit.

Det började med att jag i slutet av november fick gå hem från jobbet med magsjuka, sedan jobbade jag en dag och fick sedan vara hemma med förkylning. En riktigt enveten förkylning som håller i sig fortfarande. Jag har under månaden hittills jobbat 3 hela dagar och ett par halvdagar. Som tur var satt jag inte i telefon mer än en liten stund de dagar jag jobbade, för så fort jag pratar så får jag hosta. Och när det började bli bättre, så kom det bakslag igen med feber, ont i halsen, öronen och mer hosta.

Nu skall jag låtsas ha semester, men hostar fortfarande, så semester vete katten om jag vill kalla det. Jag är matt och orkeslös.

Nä, slutgnällt! Jag har i alla fall under senare delen av sjukskrivningen orkat med att sitta vid datorn och redigerat foton. De äldsta var cirka ett år gamla och nu har jag kommit fram till augusti i år. Inte utan att man längtar tillbaka till sommaren. Jag har ju haft en så dålig dator innan, så det var inte lönt att börja starta photoshop ens en gång, den orkade inte med. Men nu börjar jag komma ifatt.

Jag har skickat in över 400 bilder för framkallning, så nu gäller det bara att hitta tiden till att sätta sig att scrappa alla bilder också. Det kommer nog att bli mer än en layout med katter. :-)  Men de är ju så härligt söta när de är små, så det är svårt att låta bli att ta bilder och framkalla dem.

Så får jag väl visa lite av vad jag gjort också.

I slutet av oktober på vår träff i Högsäter så stämplade vi motiv på silkespapper som vi sedan förde över på stearinljus med hjälp av embossingfönen. Marika visade oss hur man gör.



Dessa 3 gjorde jag. Sedan skulle de ju dekoreras med lite av varje också, tex glitterlim osv. Det blev dock ingen bild taget på detta.

På mässan på Exercisplatsen i Göteborg var det flera Make-and-take kurser under dagen. Jag lyckades knö mig in på en av dem. Det satt annars folk kvar mellan de olika kurserna, så det var svårt att få en plats.

Dock gjorde jag detta kort när Slöjddetaljer hade sin visning:



Vi använde distressdynor och färgade in kortet med, sedan stämplade vi med olika stämplar i matchande färger runt kanterna och så en Hälsning i mitten.

I början av november hade Jeanette kurs med oss i Högsäter. Hon hade varit på kurs och lärt sig göra skjortkort och nu lärde hon oss. Det var kul när vi allihop gjorde samma projekt.

Såhär blev mitt kort:



Framifrån innan man öppnat kavajen.



Och såhär ser det ut innanför kavajen med väst, kravatt och fickur och allt...



Lite detaljer.



Skjortan och västen fäller man upp och under där finns det plats för att skriva en hälsning.

Ett farsdagskort kanske, men mitt ligger kvar här i väntan på ett annat tillfälle.

Jag visar väl ett kort till som jag gjort:



Stämpeln från hÄnglar o stÄnglar. Stansen runt om från Martha Stewart. Blomman är slaktat ljusmanchett/dekorationsblomma och så en bit av det trådgarn som blivit så populärt nu. Användes väl ursprungligen i köket, men nu kan man som scrappare köpa det som metersvara för en slant som hade räckt till en hel rulle i stället för några meter. Lättlurade? jag vet inte, vad skulle jag med en hel rulle till?



Insidan av kortet. Jag har hittat 2 stämplar som passar perfekt tillsammans.

Sådär, det får vara bra för idag. Jag har inte mycket kvar nu som jag inte har visat, så jag får spara lite till en annan gång.

Nu skall jag strax masa mig iväg till frissan. Skall bli gott att bli lite ompysslad efter denna månads elände.

Vi syns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0