Layouter visas denna gång

Dags att uppdatera bloggen igen. Denna gång skall jag visa några LO:er jag gjort den senaste tiden.



Först ut sonen som satt vid ratten redan tidigt i livet. 3,5 år och full fart med åkgräsklipparen.

Här har jag använt lite reststickers som låg kvar på skrivbordet från en tidigare LO (de små glittriga blommorna och fjärilarna). Den större blå blomman är en slaktad tygblomma med massor av sticklesglitter på. Marta Stewertstansad fjäril också med glitter på.  Och så "JISSES!", jag har använt mina gamla foamstamps. Eller ja, de var väl egentlien nya, hade aldrig använt detta alfabet tidigare, fast det legat i byrån och väntat länge. Det heter License Plate och jag har använt Making Memories akrylfärg Blue Reef.



Nästa är om min farmors gamla tvättbräda som är gjord i glas. Mycket kläder har npg tvagats på den brädan genom åren. Här har jag inte använt några dekorationer alls, utan det är papperet i sig som har blommar och annat i sig. Rubriken är Quickutz Chick-a-Dee mini. Och i ett silverfärgat cardstock från DCWV.



Sedan har jag gjort en lite crazy LO om postlådor jag passerade på väg till jobbet i vintras. På en kort sträcka fanns dessa olika varienter av "lådor". Jag har kopierat en logga från nätet och rubriken är i Quickutz Chocolate.

Och så:



Midnattsfiske i Oinakkajärvi vid Jukkasjärvi veckan efter midsommar 1981. Vi var där på husvagnssemester tillsammans med svägerska och svåger. Jag var gravid med sonen och vi "njöt" av midnattssol och mygg i bamseformat.

Denna kom till eftersom jag fick fram papperet med fiskaren och fisken och då dök dessa foton upp i minnet.
Detta papper är från Rusty Pickle och heter Gone fishin från serien Under the Stars. Det andra papperet är Basic Grey från serien Cupcake och heter mac ´n cheese. Jag har använt Quickutz alfabet Washington Grand i svart Cardstock. Journalingrutan kommer från Heidi Swapp, writers block, large, Circles calypso.

Första sidan lite närmare:


och den andra:


Den sista LO som jag har färdig kommer här:



Det är bilder som är alldeles färska från i vår. Men med minnen från marknader tillbaka i tiden.

Jag har använt ett papper i botten från Fancy Pants Design som heter Office Space och är från serien The Daily Grind. Jag har skurit lite i papperet för att bladswirveln skulle hamna ovanpå fotot. (det hade jag gjort på LO ovan också, förresten) Här har jag också använt Quickutz till rubriken. Denna gång ett limited edition som heter Carson.

Ja, det var allt för nu. Nu skall jag bevaka kronprinsess-bröllopet på TV.  ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0