Julkort fast julen är över (de sista för denna julen)

Japp, här kommer det fler julkort. De sista!



Detta är en härlig stämpel till nån kattälskare. Eller till en barnfamilj, som faktiskt fick det. Stämpeln målade jag för ett bra tag sedan och nu hade den legat till sig tillräckligt. Min härliga norska GodJul-stämpel i guldembossing.





Och så insidan som förutom den vanliga häslningsstämpeln även fick en liten söt kattungestämpel i hörnet.




Snögubbskort. Jag hade en liten flaska med glitterflock i vitt som jag tänkte göra snö av. Gick väl sådär.... Det ligger på snögubben och på marken under, Där syns det att det inte lyckades så bra. Och jag har 12 flaskor med sådant glitterflock i olika färger. Bortkastade kronor!




Obligatoriska insidesstämpeln.





Här har vi tomtemor från Stämpelboden. Visst kan man ha blommigt papper till jul. Passade bra med färgerna stämpeln var målad i. Några blommor från Prima Got flowers, med Quickutz blad till. 3 droppar med pearlmaker i alla hörnen passade också bra.




Haha, ännu en likadan insida. Denna har också en liten kattunge i nedre hörnet som syns om man tittar noga.



Ett julkort som jag gjort med motiv från ett scrap-papper med okänt utgivning. Jag har använt denna bild till ett kort tidigare och upplägget är nästan detsamma. Här har jag använt glitterlim i kopparfärg som en ram runt motivet.




Insidan pryds förutom av hälsningsstämpeln också av en hörnstämpel i varje hörn. Jag har målat detaljer på den med glitterpenna i rött och grönt.
Här ses en närbild på den:






Snögubbar från stämpelboden. Texten kommer från ett amerikanskt stämpelmärke som jag just nu inte kommer ihåg vad det heter. Där har jag lagt lite pealstickles på som skall föreställa snö. Snöstjärnorna är utpunchade i Bazzill Bling papper. De har en akryldroppe i mitten och så lite glitterlim på.



Inte har ni väl tröttnat på mina insidor ännu?



Jeremy tror jag detta motiv heter. Jag har köpt stämpeln från Stephanie (mysmasken) i Kanada. Tycker den är alldeles ljuvlig och kan passa till annat än julkort också.




Insidan.



Inte måste väl julkort gå i rött och grönt. Detta fick bli lila. Motivet från hÄnglar & stÄnglar från i fjol. Har stansat ut cirkeln med spellbindersdie och ritat stygn med vit penna runt. Det blommiga lila papperet är lite hanterat med sax för att se lite slitet ut. Blomman är från Prima med akryldroppe i mitten och glitterlim på. Den sitter på en liten bit lila papper från Bazzill Bling. Sedan är det några droppar pearlmaker i ett par hörn också.



Den vanliga stämpeln på insidan blev här riktigt läcker. Jag embossade med ett lila embossingpulver jag fått från Traderainrop. Det blev liksom vitt runt kanterna. Häftigt.



Ytterligare ett kort med bild från scraparket. De små biljetterna kommer från MissCutiepie och de är nedladdade från nätet. Några blommor från Prima, med fluid chalk och glitterlim, samt en liten spillbit från en filtbård.

Nu kommer ett gäng kort som jag fotat, men sedan av misstag raderat ur kameran innan jag laddat in dem på datorn. Att jag ändå har några riktigt taskiga bilder på dem, beror på att jag inte orkade skriva upp vilka jag skickade kort till, utan tog foton på kort och adresslapp innan jag skickade. Så dessa bilder är inte alltid fulla kortet och alla är tagna genom cellofanplasten.



Ett till kort med färdig bild från scrap-papper. Jag har öst på med glitterlim på tak och träd/buskar.


Samma sak med detta, bilden kommer från samma ark. Glitterlim på snön och även grönt glitterlim på granen.



Detta saknar undre delen. Här har jag limmat ett linneband där det står God Jul 3 ggr. Julrosorna är urklippta ur ett riktigt glittrigt scrap-papper från Making Memories. Tomtemors luva har lite av glitterflocken på sig. Här har jag öst på lim och flock flera gånger i omgångar och här liknar det faktiskt lite ulligt glittrigt.



Och så sista. Här är faktiskt hela kortet med, men det blänker från cellofanpåsen. Jag har använt tomte från Stämpelboden, blommor från Prima, med svart akryldroppe i. Quickutz-kvistar och ett självhäftande band som jag köpt på Rusta.

Så det var alla fjolårets julkort det. Jag hoppas jag kan börja lite tidigare i år, så det blir lite mera spritt över året.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Många fina julkort du gjort.

Kattstämpeln högst upp va ju inte ett dugg GULLIG....å jag gillar ju INTE katter.....avis på den......hummmm!!!!! ;o)

2010-01-02 @ 23:17:09
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0