DAGSMEJA!!!

Jippie och hurra. Det går åt rätt håll i alla fall. Idag har det varit dagsmeja ute för första gången denna vinter. Inte mycket, bara lite lite dropp från skjultaket, men i alla fall.

Så här mycket snö har vi utanför dörren, så det lär ju ta ett tag innan allt har försvunnit.



Till höger i bild skymtar min cykel som inte kom in i höstas. Inte mycket som syns av den!

Annars så fortsätter jag att göra julkort. Här kommer några:

Detta är gjort med Z-vikning. På framsidan en tomte från Reprint som klistrats på en rundel som jag stansat med Nestabilitie-die. Även ett litet stämplat ljus. I tre hörn har jag blommor utstansade med retropunch i två storlekar och blad med en annan punch.

På insidan ser man 2 av blommorna och så har jag stämplat God Jul-stämpeln under cirkeln med tomten så att den är dold när kortet är stängt.

Här set man vikningen lite bättre. Satte kortet ute i en snödriva.

Nästa kort är gjort med bilder från ett designark, textarket är också ett designark. Den lilla biljetten är från MissCutiePie. Ett par öljetter med tillhörande stjärnbricka hamnade också på kortet, liksom en prima-blomma med halvpärla av akryl i mitten och så ett par små löv utstansade med Quickutz. 



Insidan har jag stämplat och embossat med guldembossing.


På baksidan satte jag ytterligare en liten biljett från MissQutiePie och under den en bit från samma papper som på framsidan.



Nästa kort är med en stämpel från hÄnglar & stÄnglar. En bit Bazzill Basic-papper under hÄnglan och under det en spillbit från Maja Designs serie Skolstart. Blommorna är Retropuchar i två storlekar, med glitterlim i samt utstansade kvistar. God Jul är utstansat med Quickutz Banana Split och på dem har jag målat lite med en vit penna. Fem droppar med Pearl Maker i nedre vänstra hörnet avslutar det hela.

På nästa kort har jag testat med lite torrembossing. Jag har en liten plåt med jordgubbsmönster på, som jag har lagt på ovansidan och sedan kört med virknålsliknande verktyg i hålen från insidan av kortet så att det blir ett upphöjt mönster när man är klar och tittar på framsidan. Jag har stansat ut en ruta med Nestabilities som jag satt en hÄnglastämpel på. Också här har jag använt retropunchar i två storlekar med glitterlim i mitten samt två utpunchade blad. Grattis är skrivet med Quickutz storybook.



Och så avslutar jag denna omgång med en Layout om Glafsfjorden. I november 2001 så hörde man namnet stadigt då det var stora översvämningar där. Namnet fastnade i huvudet och när vi passerade en septemberkväll i fjol tog jag en bild på den då mycket lugna Glafsfjorden.

Ja det var allt för denna gång. Jag återkommer med fler julkort när jag gjort några till i min "ett-i-veckan"-utmaning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0