Träffalster

Jag ligger visst "lite" efter med att visa vad jag gör. För 4 veckor sedan hade vi ju träff i Bygdegården i Högsäter och det jag gjorde där har jag ju inte visat.

Först gjorde jag ett påskkort. Det gjorde nästan alla, då det ingick material till det i välkomstpåsen. Till reglerna hör att man inte får använda något annat än det som finns i påsen, förutom stämplat motiv och färger (inkl glitterlim) Det konstiga var att jag vann med mitt bidrag.

Här är kortet jag gjorde:



Det är ett s k Stafflikort och såhär ser det ut från sidan.



Här är en liten detalj på kycklingen som fick en del glitterlim på sig. Jag har använt en die från spellbinders som jag köpte på mässan också. Det är den som är bakgrunden till det stämplade motivet. Vinsten var en scrapp/kort-tidning.



Sedan hade vi  utmaning att scrappa en Layout med de två färger vi fick dra ur en burk. Jag fick färgerna vitt och grönt. Det fick bli en LO med ett gammalt foto på sonen. Är han inte söt?



Sländorna är Quickutz-stansar. De gröna papperen köpte jag av Anneli på mässan.

Ja, det var det jag hade att visa denna gång. Mer kommer, jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0