Dags att visa lite alster kanske?

Nu har det ju varit massor av mässor sista tiden, så helgerna har ägnats åt shopping snarare än åt att skapa.

Och på mässa är det kanske bra att ha en namnskylt så att man presenterar sig.

Här är min namnskylt som jag har haft på båda mässorna i Göteborg. Den gjorde jag hastigt natten innan mässan i Partille. Tog lite utstansade löv och några småblommor från Prima. Glitterllim och namnet med Pearlmaker och så klart för tork över natten.



I Karlstad hade jag ingen skylt på mig. Den låg bortglömd i ryggsäcken.

En LO med vårens vackra vitsippor har jag gjort för några veckor sedan.



Papper från Maja Design, Grön fotomatta och en textruta som jag tror är från Mirabell. Jag tog också namnet på papperet, chalkade kanterna och satte som en liten extra rubrik. Äntligen Vitsippor!

Sedan så får jag väl visa den LO jag började på när vi var på Vintage-kurs hos Susanne på Countryscrap. Efter jag kommit hem så la jag till blomman med tyllen och Monogrambokstäverna till höger. Även den lilla textrutan under fotot är ditsatt hemma. Monogrambokstäverna och textrutan är dessutom lackade med crackle lack. Ser härligt gammalt och slitet ut. Fotot är farmor och farfars bröllopsfoto från november 1928. Nog ser man på farmors klädsel att det är 20-tal.



Sådär, det får vara allt för idag. Kan ju inte visa allt på en gång heller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0