Äntligen några Layouter att visa

I helgen fick jag fram den andra kameran och lyckades till sist få in lite bilder på vad jag gjort.

Vi börjar med vad jag gjorde i pingsthelgen.



Detta är i all enkelhet en av blommorna jag fick i fjol när jag fyllde 50. Detta var från arbetsgivaren och jag satte dit gratulationskortet jag fick också. Papperen vann jag på scrappträffen vi hade i Högsäter i våras och kommer från Scrapbruket. (inte Cardstocken, den är från Panduro)



Därefter satt jag och sorterade stickers och då dök denna med staketet och vårblommor upp. Jag letade upp foton på vårblommor som jag tog i fjol våras under en fin dag. Fotona togs nog mest för att träna med ganska nya kameran och alla inställningar man kan göra med en systemkamera.
LO:n blev i alla fall enkel, bara satt fast foton över nästan hela Cardstocken och så på med stickersen och en rubrik utstansad med Quickutzen.

Sedan i veckan som gick så sorterade jag in några målade motiv och fick för mig att jag skulle använda några av dem direkt. Det blev faktiskt ett Julkort. Inte det första i år, det gjorde jag i början av januari på InkyWIngs CC, men det andra i år i alla fall.



Här plockade jag fram spillbitar från tävlingskiten jag köpte till InkyWings jullovs CC. De passade bra till färgerna jag målat julhÄnglan med.

Kanske skall göra några fler julkort på helt fel säsong så det inte blir så mycket när det närmar sig ivägskickning. Nu var det riktigt roligt att sitta med julmotiv och julfärger mitt i sommaren. (Fast det var ju riktigt kallt och ruggigt ute)

Sådär, det var lite av det jag gjort. Mer kommer en annan dag.

Då skall jag berätta vad jag gjort denna helgen. En liten ledtråd:  "Jag skall måla hela världen........."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0