Lite av mina senaste alster

Har gjort några LO:er under förra helgen och i veckan, men det blir så dåligt när man fotar inomhus.

Jag har tänkt mig att försöka använda lite av det gamla som legat några år, Ambitionen är att ha med något gammalt på åtminstone varannan LO eller kort jag gör.

Jag började med att dra ut mappvagnen från under skrivbordet och rota omkring bland gamla mönstrade papper. Detta var vad jag hittade först.



Papperet kommer från Deluxe Design serien Color blocking Completes och heter Baby Boy II. Jag har köpt det direkt från USA om jag inte minns fel. Det finurliga är att jag bara har lagt till Rubriken (Quickutz Blossom Grande (1) och Rockstar (dag gammal) i vitt pappersspillbit) och så skrivit journaling och datum. Allt det andra fanns redan på grundpapperet. Fusk? Nä, tycker inte jag, det tog lika lång tid i alla fall att välja stil på rubrik och fundera ut vad jag skulle skriva.



Till nästa LO drog jag fram ett litet papperskit från Clover, autumn hette kitet. Sedan ner och fortsätta rota bland gamla foton och då hittade jag detta från 1978. Herregud, båda är vi klädda i beige, snacka om 70-tal alltså. Ingen av oss passar i varma färger egentligen, men vem hade koll på sånt på den tiden.Vi skulle strax fira 5 år tillsammans, 2-årig förlovning, vi var sambos sedan ett drygt halvår och det var cirka ett år kvar tills vi gifte oss. även om vi inte visste det då. Tänk vad tiden går!



Grundpapperet är ett Bazzill, det mönstrade som sagt från Clover, Rubriken skriven med Quickutz Journal Grande i brun spillbit, där jag också fick ut en bit till fotomatta. Runt "lövramen" har jag dragit ett streck med en kopparfärgad glitterpenne, men det syns inte på bilden.
Jag tror att jag sett något liknande skissen hos Pysselgumman, men när jag letade hos henne hittade jag den inte. Jag hade en gammal avritad skiss i mina samlingar.



Sedan fortsatte jag mitt rotande i gamla grejer och hittade ett band med lite djur på. Höst for genom mitt huvud då och en urklippt svamp satt på tavlan och väntade på att användas. Det blev bland de senast framkallade bilderna jag hittade höstfoton, nog passade de till den urklippta svampen. :-)



Grundpapperet är ett grönt Bazzill, sedan är det Bazzill till den bruna fotomattan och så Maja Design, Skogspromenad, Halsduk till den mönstrade fotomattan. Svampen, liksom småsvamparna där rubriken står har jag klippt ur ett ark från StudioLight. Rubriken skrev jag med Sakura Glaze-penna och sedan är svamparna lackade med 3D-lack.



Sedan fick jag en fin gåva i veckan och gjorde då ett tack-kort som gick med posten i går.



Här har jag fortsatt med en del av de papper som ingick i InkyWings-kiten. Ett grönt Cardstock som grund, sedan brun spillbit under vellum från Hambly. Tack stansade jag ut i Rockstar från ett guldfärgat Cardstock. Grön blomma utstansad med Retroflower-stans och så en knapp (som jag haft länge) och glitterlim. Inuti skrev jag med guldfärgad penna.

Ja, det var det för nu. Skall gå och se om jag får gjort något på de pågående projekten. (låter mer än det är)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0