Förra helgens skapelser

Förra helgen var jag rätt produktiv. På lördagen avslutade jag denna LO



Återigen var det efter en djupdykning i papperen som denna LO kom till. Det blåa papperet med tassar passade perfekt till den blåa blomkrukan med Frida i.

Jag har använt
Bottenpapperet från Imagination Project (Forgot My Birthday), liksom papperet med tassarna till fotomattorna (Paw Prints White on Blue). Dessutom en blå spillbit till rubriken.
Rubriken är i Quickutz Rollerskate skinni mini (Höstens vackraste) och Washington Grande (Blomma)
Dekorationer jag använt:  Prima blommor från "The Bitty Bag", glitterlim från Panduro och Stickles. Prima Rose Leaves Brown och Görna löv från Stämpelgården.

Dessutom gjorde jag 2 st Grattiskort. De avlämnades på måndag.

Först ut är kortet till en arbetskamrat som fått en liten dotter, SIgne.



. Rosa Cardstock i botten och sedan Maja Design. Nallestämpeln från Stämpelboden, swirl Bosskut och en Primablomma med glitter i. Qk Grattis.

Sedan det kort som jag gått och funderat på i några veckor. Till en arbetskamrat som fyllde 50 år för någon vecka sedan och som vi överraskade på ett möte på jobbet. Det var 37 namn som skulle vara med på kortet, så det fick bli ett stort ett för att alla namnen skulle rymmas. Hade tänkt att göra ett dubbelvikt 12"-kort, men det blev ett ovikt 12" i stället.

Här är framsidan. Jag har använt ett Bazzill bling och som ni ser en himla massa Quickutz-stansar som passar till en fotograferande fågelskådande fd tekniker.  :-)
Det var visst något extra med den där ugglan också, små uggliga programsnuttar som gjorde olika saker på datorerna. Snigeln fick symbolisera den alltid närvarande ryggsäcken med flera års innehåll.



Baksidan: Ett stort chalkat ark med namnen utskriva på datorn. Ekorren samlar inte bara namn, den samlar på allt, liksom vår jubilar.  Hihi



Ja, det var förra helgens pyssel.

Kommentarer
Postat av: jeanette

Men du....è dè "våran" Benny??????

Gilla kortet,urläckert.

Nallen È ju sååååååååå söt.

2009-01-25 @ 11:25:43
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0