Julkort igen

Är ni som läser här trötta på julkort snart? Jag börjar tröttna. Men likväl så kommer här några till.


Jag har skrivit ut texten och bakgrunden till sången på datorn. En hÄngel från ifjol. På insidan har jag stämplat God Jul och sedan guldembossat detta:


Här hittade jag en spillbit från röd Cardstock och letade fram en färdigmålad hÄngla som matchade. Vit bakgrund och ditritade stygn med rött på vitt och tvärs om. Ett vitt sidenband med röda prickar, färdigt med lim på och inköpt på Rusta. De silverfärgade bladen kommer från en ljusmanchett inköpt på loppis och över det en blomma i rött från YouDo med glitterlim på sig, samt en brad från YouDo i mitten. hÄnglan är också från i fjol.


Spillbiten räckte till ett kort till med samma upplägg. Här stämplade jag God Jul och silverembossade det. Blev inte så bra över bandet (embossingen sögs in i tyget). Även denna hÄngla är från förra året.


Ett grattiskort fick avbryta julkortstillverkningen med. När jag rotade bland spillet, hittade jag en liten bit tapet med guldglitter i. Här gick det hyfsat att embossa. Det fastnade lite väl mycket pulver runt omkring det stämplade, men det gjorde inte så mycket eftersom papperet ju i sig hade guldglitter i sig. Runt om en sträng med glitterlim och hÄnglarna är från fjolårets Nyårskit.


Någonstans på nätet har jag sett denna text. Tyvärr minns jag inte vems kort det var. Tyckte den var kul i alla fall och ville testa. Resultatet blev väl "sådär", men det är ett julkort till någon med humor i alla fall. Fiskarna och tankebubblan är från Quickutz, sjögräset är en del av ett blad från en Bosskut-stans. Bakgrunden är blå, inte lila och det ljusblåa är Bazzill bling. Lite punchinella i silverfärg och luftbubblor ditritade med silverpenna runt kanten.

Insidan har silverembossad text.


Sådär, det var lite mer från mig. Återkommer när andan faller på och det finns mer att visa.

Kommentarer
Postat av: Anki T

Här rasslar det till ordentligt!

Är det scrap nästa vecka?

Var på kurs förra veckan så då kunde jag inte.

2009-12-02 @ 22:17:13
URL: http://scrapfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0