GLAD PÅSK!!!

Påskafton idag. Här är det lugnt och fridfullt. Vädret är härligt, skall gå ut strax igen och njuta av solen, fågelsång och katternas sällskap.

Tänkte dock visa lite som jag har skapat först.

I tisdags röjde jag lite på skrivbordet och hittade en dikt jag skrivit ut från nätet. Det var en dikt jag hade i mitt rum som yngre med en stor häst bredvid och den heter Pyttelitens Bön.

Kom på att jag hade foton som skulle passa perfekt till en LO om en Pytteliten häst, nämligen några bilder från när vi 1972 var och tittade på ett litet, litet föl en bit härifrån. Jag kommer inte ihåg vad det var för ras på den, men jag tror inte att det var shetlandsponny i alla fall. Jag skrev också lite om att jag (som "alla andra" tjejer i den åldern) var hästintresserad innan killintresset tog över.



Jag har använt Bazzill Spring Breeze och en spillbit av mörkare grön Bazzill.
Rubriken är Quickutz Rollerskate skinni mini.
Blommor från Prima med glitterlim Stickles Golden Rod och Pärlfloss på.
En brad i form av en slända (YouDo??).
Skrivit med gulgrön och guldfärgade pennor.
Stämplat en liten häst längst ner med Brilliance Pearlecent Lime-dyna. Stämpeln kommer från InkyWIngs och där med kan jag ha med denna LO i deras påsk-CC där en av utmaningarna var att det skulle finnas djur med på en LO och att det dessutom skall användas en stämpel från InkyWings kollektion.


I förra veckan satt jag i några dagar och gjorde en jobbig LO. Texten är tagen rätt av från bloggen den 22 februari och jag har använt samma foto som då. Att det var så jobbigt beror på att jag när jag skrev av texten några gånger för att den skulle få plats på sidan, så strömmade tårarna lika mycket som de gjorde första gången jag skrev texten, och varje gång jag läser den. Det kändes ändå rätt att göra denna LO för att ha i mitt album.



Jag har använt Cardstock från Panduro (Canson?) till botten och så Bazzill dotted swiss, blissfull (den röda med prickar).
Rubriken med Quickutz Rollerskate och Storybook (PAPPA). Hjärtan Stampabilities utstansade och embossade (liten ram runt).

I övrigt inga dekorationer alls. Jag tyckte inte det behövdes, här är det texten som är det viktigaste.


TIll sist bjuder jag även på den lilla byrån vi gjorde på scrapkryssningen. Den har jag visst inte visat tidigare.



Brads till knoppar. Lite fluid chalk på lådorna. Ovanpå PearlMakers pärlor. Den är ju klädd på sidorna också, men det syns visst inte på dessa bilderna.

Nä, nu lockar solen, får se om jag gör något pyssligt ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0