Kort och Layouter

Har en del som jag inte visat tidigare. Först ut är insidan på kortet jag gjorde till lille Anton för ett par veckor sedan. Den ser ut såhär:



Stämpeln med skorna kommer från InkyWIngs , är uppstämplad på fotokartong och lite lätt målade med akvareller.

 

Det blev en baksida också, där myran drar omkring med en tag med datumet på.



Detta kort har jag gjort till min scrapparkompis Jeanette som fyllde 31 juli. Kortet glömde jag pinsamt nog när jag åkte till henne på födelsedagen (hon fick en liten notislapp med bekännelse på i stället). Hon fick detta riktiga kortet ungefär en månad senare och nu kom jag på att jag ju kunde lägga upp det här också. Jag har gjort siffrorna själv av baksida på kollegieblock som jag målat med guldfärgad dabber.  De gröna bladen är Quickutz med glitterlim på  och så några Primablommor med sten från Panduro i mitten.

Myrorna sprang och satte sig på insidan av kortet tillsammans med flugan/getingen  insekten. De babblar om vilket datum det var som gällde. Kalaset var den 1/8 men födelsedagen den 31/7.



Så har det blivit ett par LO:er också.

Först ut är denna om lammen som fötts vid "fel" tid.
Talesättet kom jag på när den låg till sig över natten. Det är utstansat i något mullberryliknande papper med Quickutz Metro Classic. Höll på att få spader på detta papper, då det levde sitt helt egna liv. Papperet nedtill passade perfekt till tyckte jag. En stor rejäl brad hamnade där också.


Sedan var det ett gammalt kort på mormor, morfar och morfars syster när de hängde hö på grannstället. Här är det ett papper som jag skurit ut blommorna och stuckit in kortet innanför utskärningarna. En primablomma med akryldroppe sitter bredvid rubriken och jag har använt tags från Panduro där jag skrivit journalingen.



Det var nog det jag har att visa för tillfället. Nu skall jag montera de nya hÄnglastämplarna (se hÄnglar blogg, länk här bredvid) som jag fick med posten igår.

Kommentarer
Postat av: Anki T

Roligt med Jeanettes kort.Mitt kom för tidigt och ditt för sent.

Har du köpt alla hÄnglarna? Kan du inte ta med dom på onsdag? Jag kommer efter min kurs kl 18 hade jag tänkt.Ha det gott till dess!

2008-09-20 @ 13:18:43
URL: http://scrapfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0