En gång är ingen gång - två gånger är en vana....

..... nja vi får se. Jag är inte alls säker på att det blir nån mer "gång" för mig.

Men jag gick i alla fall med stavar i förra veckan EN gång. Tänkte göra det varje dag, men det kom alltid nåt emellan.
Idag var jag dock ute igen. Det blir inga långa promenader, det tillåter varken min värk eller min kondition. Den är sämre än jag trodde. Fast det är klart, jag gick ganska fort "ut", sedan började jag få svårt att andas, fick lite astmakänning, så hem igen gick det i betydligt lugnare tempo. Men jag fick upp pulsen och kände i ben och lår att det nog gör nytta i alla fall. Nu har det lovats rätt så fint väder i några dagar framåt, så jag kanske faktiskt kan klara av att gå en sväng om dagen. I mitt eget tempo och i lagom mängd. Jag kan ju öka längden lite för varje dag. Det gick ju faktiskt för 3 år sedan (oj vad tiden går fort), då gick jag varje dag och en liten bit längre för varje dag.  Kanske får leta fram stegräknaren igen så jag verkligen ser att det blir längre.

Kom nu ihåg att jag ingenting lovat, inte ens till mig själv. Men jag skall försöka i alla fall. Kan ju inte skada åtminstone. Inte om jag tar det lugnt och inte överanstränger mig så värken blir VÄRRE istället för att, förhoppningsvis, bli bättre.

Hela helgen var vi förresten utan internetuppkoppling, men idag har det kommit igång igen. Fast jag tycker det är segare än vanligt. Bredband - hmmmm, rätt smalt här skulle jag tro.

Nä, nu skall jag sätta mig och se om jag kan stämpla upp lite av alla de nya stämplarna jag har monterat. Det är ju ingen mening med att ha en massa stämplar om jag inte använder dem.

Kommentarer
Postat av: missFBK

Har aldrig märkt att två ggr är en vana ;-) hihihi!!! Lilla gumman har ont tror jag för hon ligger mest stilla. Hade tänkt komma men nu fick pengarna gå till veterinären istället suckar Det hade vart toligt annars. Tänk på att Ferguson inte kommer visa att han är bra förrän näst sista eller sista dagen av behandlingen, så har det vart för mig iaf. Håller tummarna för att han blir bra lillkillen.

2008-09-23 @ 15:54:54
URL: http://missfbk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0