Blandat

Till att börja med lägger jag upp några LO:er jag har gjort:



Denna gjorde jag på förra veckans scrapträff. Jag brukar inte göra LO:er på träffarna,utan mest sitta och måla med distresser, eftersom jag inte vil ha med mig så mycket grejer. Denna kväll skulle jag dock visa hur man använder akrylfärger och då blev det ju lite trögt att bara prata utan att verkligen använda akrylerna, så jag hade förberett med lite foton och papper mm för denna LO.

Det är en groda / padda (vad är skillnaden, nån som vet vilket det är?) som jag fotade i somras. Jag har använt Bazzill papper, Quickutz flugsvampsdie och så akrylfärgerna då. Alfabetet hater Gabby och är från Making memories.



Detta är en LO jag gjort hemma men inte fotat (måste ju vara ljust då). Det är igen morfar i höt. Något senare än den förra, då de är har lånat en press. Sedan har jag också skrivit om att gärdena låg helt granne med varann, men att man fick köra en lång omväg med traktorn.

Kartan har jag skrivit ut från hitta.se och den hamnade där efter att jag först skrivit texten och sedan fick för mig att sätta lite färgklickar i mitten av alla blommorna på papperet. Sedan när jag skulle lägga undan det för att torka lägger jag armen i en prick och drar för säkerhets skull ut den över hela texten. Detta gick inte att få bort, så jag fick dagen efter skriva om texten upp till höger (tur att den fick plats) och dölja den gamla med kartan.

Alfabetet här är Quickutz Vixen.

I övrigt har det inte blivit som jag tänkt mig denna helg. Ingenting har blivit gjort. Jag blev så himla besviken på jobbet i fredags, så det är inte sant. Två gånger på samma dag dessutom. Eller ja, det ena var faktiskt förra fredagen, men kulminerade och det andra nu i fredags. Att en människa som man gillat, sett upp till och ibland försvarat, kan svika och vara så feg känns allt annat än bra. Att sedan efter det bli påhoppad och anklagad för något som man inte är skyldig till fick bägaren att rinna över. Hela helgen har jag gått och fundrat över detta och har inte orkat göra något av det jag tänkt och planerat. Och snart är det måndag igen. Ont i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0