Lekt med kamera och sprayflaska

Ryggen är bättre idag, men jag skall ta det försiktigt i ett par veckor. Killen jag var hos igår knäckte rejält i mig. Nacken knäppte ordentligt och även i ryggen bröt det och gjorde rejält ont. Men jag har sovit hyfsat i natt utan värk i alla fall, så det går nog åt rätt håll. Med antiinflammationstabletter coh värktabletter skall jag hålla den värsta värken ifrån mig

Idag har jag varit ute i det fina vädret och lekt lite med kameran igen.

Jag som inte direkt är känd för att vara uppe med tuppen får ta till andra knep för att få daggstänkta bilder.

Jag fick för mig att testa lite med vatten i en sprayflaska för att få daggeffekt.

Vad tycks? Liknar det morgondagg?

image333

Först testade jag att spraya på en tulpan. Men det ser lite smutsig ut inuti kronbladen tycker jag. Inte vet jag om det var pollen som följde med vattnet när jag sprayade eller om det var där innan.

image334

Sedan hittade jag några blad som fick sig en dusch också. Jag är helkass på blommor men jag tror att det skall bli lupiner när de blir klara. Här fastnade dropparna som pärlor utefter kanterna och en större droppe samlade sig i mitten. Såg rätt cool ut. Sedan skulle jag ta lite fler bilder på blommorna som är riktigt praktfulla nu. Gula tulpaner och påskliljor, blåa pärlhyacinter (scillan är nästan överblommad), flera färgers gullvivor och så pingstliljor av gammal sort som luktar härligt när man kryper närmare. Men.....

...det är bra om man har ett laddat kamerabatteri om det skall bli några bilder. Får blir ett nytt försök när det är laddat kanske.

Nu önskar jag mig ett objektiv som jag kan komma ännu närmare med. Och så vill jag ha en blixt till kameran också. Det sa jag till min son och han, gullisen, kom med pengar så jag kan köpa mig en i födelsedagspresent. Jag hade tänkt mig en Nikon SB-400, men nu har jag läst lite mer och jag tvekar nu mellan Nikon SB-400 och SB-600. Jag tror jag vill ha SB-600, men det är attans mycket pengar. Ja, det tål att funderas på.

Kommentarer
Postat av: Anki T

Härliga bilder! Skönt att du känner dig bättre i ryggen.Ha det så bra.

2008-05-03 @ 21:50:30
URL: http://www.scrapfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0