Nu räknar vi timmarna

Nu är det inte långt kvar tills vi skall gå kurs hos Paula på Dekorere Med Mera i distressmålning. Det är superduktiga Linda Muhr (se länk nedan) som kommer "ända hit till Dalsland" för att hålla kursen på lördag.

Igår var det fotokurs igen. Vi gick igenom en del av de fotografier som deltagarna tagit och fick lite råd om vad som är bra och vad man ev kunde gjort annorlunda.

I måndags em när jag kom hem så satt katterna ute på trappan. Jag gick direkt in efter kameran och la mig på magen på altanen och fotade. Över 100 bilder sköt jag av, de flesta suddiga och dåliga, men en del rätt så hyfsade i alla fall. Det är SVÅRT att ta bra bilder på de rackarna. Antingen är de så nyfikna att de kryper in i linsen nästan, eller så vänder de sig bara om och traskar iväg.

Jag hittade en boll som jag gav dem och då var de så koncentrerade på den att de nog glömde mig ett tag. Men då var det ju full action i stället, så då blev det svårt att fånga dem på bild för den skull. Några av bilderna är bara några grå skuggor som far omkring en halvmeter ovan mark. Fartbilder, jovisst, men det vore kanske bra om man åtminstone kunde ANA vad bilden skall föreställa.

Jag skall lägga upp några här senare så får ni se. Nu är det sängen som ropar på mig. Skall upp tidigt och åka till Göteborg i morgon och är vädret då likadant som det är nu så behöver jag nog en extra timma för att ta mig ner. Det VRÄKER ner snö och det ligger säkert en dm på vägarna redan. Hoppas det ger med sig över natten och att snöplogen åker ut och röjer av vägarna.

Natti natti.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej Anol.
Jag har blivit förkyld så jag hoppa över träffen igår.jag ska spara mig tills på Lördag...för då ska jag med. Jag har ingen feber men är tätt i näsan å i huvet,mer än vanligt ;o)
Jag har fått rapport om kvällen igår av E,ni va ju inte så många.
Vi ses på Lördag.

2008-03-06 @ 12:02:46
URL: http://jeanfredrik.blogg.se
Postat av: jessi

Jag längtar med till lördag. Var på väg upp med väskorna packade och så snön!! Men jag har också köpt mig en kamera med stort K, iallafall för mig.
Tänkte ta med den så ni får se. Har fått en ny stil på min hemsida, sambon har fixat. Titta in vetja. Jessi

2008-03-07 @ 19:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0