Utmattad

Ja, det är väl ungefär vad man kan säga att jag är.

Sover inte om nätterna, tankarna snurrar hela tiden. Ändå måste man upp och jobba. Och det på ett jobb som inte längre känns roligt.

Jag har (nästan) alltid trivts med mitt jobb och tyckt att det varit roligt att gå till jobbet. Men på sista tiden känns det inte så längre. Man känner sig inte uppskattad för det man gör, erfarenhet och kunskap verkar inte vara något värt längre. (utom möjligen den dag de inte har någon annan, DÅ är man jättegullig och allt vad det är för att man ställer  upp. Kanske är man dum på nåt vis, som gör det???) Det är principer som styr allt numera. Ingen kompromissvilja verkar finnas. Och detta skall vara en arbetsplats med fina policys om hälsa och den goda arbetsplatsen och jag vet inte vad. En miljöpolicy finns också, men vem den är till för, det vet jag inte. Inte för Dalslänningar i alla fall. Vi skall åka hit och dit i bilar. När det faktiskt finns teknik som gör att man inte skulle behöva åka utan utföra jobbet lika bra på distans. JAG FATTAR INTE!

En annan sak man funderar över, är ju varför negativa besked alltid måste lämnas innan semester eller jul, så att ledigheten blir förstörd pga tankar och funderingar. Detta är något som verkar vara generellt rätt över. Hoppas arbetsgivarna att frustrationen har gått över under ledigheten, eller vad?

Nä, nu är rasten strax slut och jag får väl jobba vidare ett tag till. Pust!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

JAg förstår dig...sitter ju i samma sits. Ska ju till Uddevalla efter semestern :o(
Så jag förstår precis HUR du känner.
Ha en så bra nationaldag du kan.

2008-06-05 @ 22:05:33
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0