Nu funkar det visst igen

Ja, i någon dag har jag inte kommit in i bloggen, men nu funkar det visst igen.

Helgen har jag tillbringat med att dels läsa ett par romaner och dels sorterat foton.

Jag har ett par sådana här:


De rymmer ca 2000 bilder och heter Cropper Hopper Photo Case 2000. På baksidan är det ett stort fack där man kan ha förstoringar. Denna är superbra att förvara sina foton i, eftersom det tar mycket mindre plats än att ha dem i kuvert i en kartong som jag haft tidigare.

Här sorterar jag ner bilderna i datumordning och på flikarna skriver jag år och månad så det är lätt att hitta.

Jag har 2 st, den första jag köpte har jag för foton 2006 och framåt. Den andra för foton 2005 och bakåt. Jag kom till 1985. Dock har jag sedan upptäckt en hel kartong med bilder från 90-talet, så jag har nu beställt 2 sådana här lådor till. Då tror jag att jag skall få plats med alla bilder jag har från 1800-talet och framåt. Skulle så inte vara fallet, så får jag sätta full fart med scrappandet så bilderna får flytta över till album i stället.  :-)  Jag köpte dem (och lite papper förstås) från Jane på Scrapaddicted och hon brukar vara supersnabb med sina leveranser, så jag hoppas jag har dem innan helgen.

Då skall jag fortsätta med mitt fotosorterande. Det skall bli gott att få den platsen fotona stod på till annat. Jag har också planer för de kartonger som de låg i. Hade tänkt att sortera ner dekorationer i dem. Som det är nu, så ligger de lite här och var, så jag vet knappt vad jag har för något. Kartongerna har en liten "adressruta" som jag kan skriva vad de innehåller, så det kan nog bli bra.

Kommentarer
Postat av: Tjolahopp71

Men gud vilken bra grej! Såna har jag aldrig sett, men nu måste jag tassa iväg till ScrapAddicted och kolla in dem!

2008-06-10 @ 12:52:19
URL: http://vardagsliv.bloggagratis.se
Postat av: Nick

Vilken bra låda. En sådan måste jag ha. Suck... Drömma måste man ju.

2008-07-06 @ 07:19:00
URL: http://helenesscrapbooking.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0