ÄNTLIGEN har jag...

  1. Tagit mig i kragen och gjort en backup på alla mina bilder på hårddisken. Jag vet ju MYCKET VÄL hur viktigt det är. Och jag skulle inte förlåta mig själv om något hände så mina bilder försvann. Särskilt när den extra externa hårddisken står strax bredvid datorn och bara väntar på att bli använd. Men NU är det gjort. Nu kan jag slappna av i kanske en månad eller så, beroende på hur mycket bilder jag tar.
  2. Bestämt mig för vilka bilder som skall vara med på utställningen. Tack Holger och Christer så mycket för hjälpen att välja. Jag lutade åt några av dem, och med er bekräftelse så känns det nu bra att jag äntligen bestämt mig. Vi skall ju hänga bilderna på fredag (om 2 dagar redan)  och sedan är det vernissage på lördag 28 juli mellan 10 och 13. Varmt välkomna dit.
    Dit??? Jo, det är Färgelanda konsthall, som ligger i Centrumhuset.
  3. Handlat in resterande födelsedagspresenter i swappen jag är med i. Nu skall jag bara packa in i paket, fixa varsitt kort, skriva adress på kuvert och få iväg i god tid tills de fyller. Det är 2 st kvar nu, i augusti är vi klara, då har vi hållit på i ett år. Kul, visst, men jag tror inte jag skall ta på mig en så lång grej igen. Dessutom blev det ju lite surt när en deltagare bara slutade vara med efter att alla skickat till henne. Dålig stil!

Det känns gott när sådana saker som hängt över en är avklarade. Då kan man ta sig an andra projekt. Ett projekt som jag hittat på pyssel.net (se länk t vä) är att organisera sitt pysselrum. Man är nu inne på tredje veckan.

Första veckan
var att planera hur man ville ha det och röja upp på pysselplatsen. Jag kom inte med från början, så det har jag inte gjort. Hinner inte heller innan jag får semester. 

Andra veckan skulle man sortera sina papper. Det har jag ett system som jag är ganska nöjd med. Cardstock för sig  i 12" tidskriftshållare (som jag sorterade för ett par månader sedan) och mönstrade papper för sig i en mappvagn (som iofs är alldeles överfull) Några nyinköpta papper ligger och får inte plats i mappvagnen. De skulle nog behöva sorteras ner någonstans. Kanske får skaffa en mappvagn till. (Fast var hittar man det? IKEA har slutat sälja sådana billiga braiga).

Nu, den tredje veckan så handlar det om spillpapper. Där skulle jag verkligen behöva organisera om. Jag har mina liggande lite här och där. Några ligger i lådor, typ postfack, några lite större biltar i varsin mapp från Panduro (mönstrat, enfärgat). I alla fall var det meningen, men jag tror nog att det blandats i de mapparna. Sedan har jag lite som ligger löst ovanpå mappvagnens papper sedan sist jag scrappade. Ett tag sorterade jag in i pärmar (en av varje sort, mönstrat, enfärgat) i plastfickor, en ficka för varje papper. Men det blev för jobbigt att leta där, dessutom var plastfickorna för sladdriga, så det funkade inget bra. Men jag har inte plockat ur pärmarna ännu. De bara står där. Sedan har jag det lilla spillet, som inte är tillräckligt stort till tex kort och som jag tror jag skall stansa ut från innan jag färgsorterar ner i pyttebitar. Det ligger i plastburkar det varit kakor i. Varje färg för sig. Och så pyttespillet, som jag bl a får från kompisar och som blir över när jag stansat ut bokstäver och figurer. Det har jag i olika mindre burkar, där det väntar på att jag skall hälla vatten över och köra med stavmixern för att tillverka papper av det.  Hmmm, vecka 3 håller på tills på söndag (en dag längre än vanligt) så jag kanske skall ge mig på pärmarna och mapparna och se vad jag kan göra med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0