Jag skall gå kurs(er) + lite katt-prat.

Inga LO:er gjorda på länge nu, men jag håller på med att scanna in mina gamla bilder igen. Tänkte jag skulle utnyttja erbjudande om att framkalla gratis och billigt.

Sedan så har jag anmält mig till kurs i distressmålning med Linda Muhr på Dekorera med mera. Det är nog många jag känner som skall gå den kursen vad jag förstått. Arbetskamrat och scrapkompisar. Skall bli så kul...

Dessutom har jag anmält mig till en fotokurs. 5 gånger och man skall fördjupa sig i en viss stil. Det fanns många olika att välja mellan, och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag skall välja ännu. Hade jag haft Ruth kvar, så hade jag valt barn/husdjur, för hon var snäll och satt stilla medan jag ålade omkring runt henne med kameran. De två vildarna vi har nu går dock inte att ta kort på. Man behöver en höghastighets videokamare eller liknande om man skall hänga med i svängarna.

Hade dem inne runt mig en stund i eftermiddag och de far runt som, jag vet inte vad. Rätt som det är gör Ferguson ett jätteskutt och så sitter han på diskbänken. Vi är inte VANA vid sånt. Det var längesedan Ruth gjorde sånt ofog. De sista åren var hon lugn och behaglig att ha runt sig.

De har var sin leksak som de älskar. Ferguson har en liten paket som jag fick som reklam från Pussi. Den tycker han är jättekul, men Frida förstår inte alls vad han ser i den. Hon däremot gillar EN bestämd vi liten pälsmus. 5-6 st pälsmöss i olika färger har de, men EN VISS vit är bäst. Hittar hon inte den, så är INGENTING annat roligt. Hon går omkring och ser vilsen ut. Idag var den borta och jag försökte hjälpa henne att leta upp den, men hittade den inte. Inget annat jag letade fram och gav henne var heller kul. Hon satt en lång stund mitt på golvet och bara såg ledsen ut. Till sist hittade jag en sån där lastgrej som sitter på brödpåsar och gav henne. Den var LITE rolig, en LITEN stund.

Däremot var det lite kul att krypa in i en prasslig kasse som jag bär tvätt i. Där kunde hon sitta inuti och prassla och så kom Ferguson utanför och slog på påsen där hon puttade från insidan. En bra stund höll de på med det. Men fota dem då är inte lätt. Sätter jag mig på golvet bredvid dem, så är jag mer intressant och så tittar de på mig i stället.

Jaja, de blir väl gamla de också så småningom.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0