Fotograferat lite

Ja, med ny kamera i 2 hela dagar, så har jag utnyttjat lunchen till att gå ut och fota lite. Omgivningarna runt jobbet är väl inte de allra roligaste, men igår sken i alla fall solen vid den tiden, så jag testade att ta lite olika bilder med olika inställningar. Jag tror att om jag har kameran på auto, så blir det bäst, men det är det väl meningen att jag skall lära mig av med i och med fotokursen.

Denna bild är nog den som blev bäst av de dryga 100 jag hittills har tagit. Och den är inte tagen med autoinställning, men jag vet inte riktigt vad jag använde för inställning.

image275

En motljusbild med några lunchpromenerande sjukhusanställda.

På torsdag försökte jag fota katterna, men de är högst ovilliga att ställa upp på bild. De vill hellre komma upp i knät och bli klappade när jag var inne hos dem i pannrummet där de bor. Annars är det full speed om de är ute i resten av huset. Bästa resultatet blev detta på Frida. 

image278

Vad ger ni för Fergusons min här? Han var högst ovillig att bli fotograferad. Ibland har han en blick i ögonen som mer påminner om en varg än om en liten gullig katt. Undrar vad han tänker egentligen.

image277

I morse var han (Ferguson) med maken ut när han gick till garaget. Han fick inte komma med in där, eftersom där finns råttgift. Då sätter han sig, lilllstollen, under traktrorn i skydd för regnet tills dess maken kommer ut igen och de kan ta följe tillbaka till huset. Han för bara för rolig. (Ferguson alltså). Hans älsklingsplats är ovanpå pannan. Frida trivs bättre på golvet, gärna på någon tidning eller annat som skall eldas.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kors vad din små katter har blivit stora.....
Frida är så lik min gråa katt som inte finns kvar längre.
Ja hoppas jag åxå får plats hos Paula på kursen.
Snygg kamera du köpt.
Ha det så bra.

2008-01-26 @ 19:31:39
URL: http://jeanfredrik.blogg.se
Postat av: lenalandis

Vilka fina kort! Hörde av syrran att du köpt ny kamera och att du går en fotokurs. Hoppas jag kan börja en i mars då Vuxenskolan ska ha en fotokurs.
Tack för hjälpen med utstansningen av text till min Lo den ligger uppe i min blogg nu.
Ha det gott!

2008-01-30 @ 16:55:22
URL: http://lenalandis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0