Foto in action.24 februari

Idag var de som ville av oss som går fotokursen ute och fotade. Trots rätt så pissigt väder, så var övervägande delen av deltagarna med.

Först hade vi lite "teori i praktiken" när vi lärde oss lite mer om lång och kort brännvidd.

Det blev några intressanta bilder på en vedranka.  :-)

Denna där bara en liten bit är skarp:

image292


och denna där (är det meningen i alla fall) nästan hela vedrankan är skarp:

image293

Sedan var det actionbilder.
En tjej med sin häst ställde upp och red fram och tillbaka framför ett stolligt gäng med fotografer. Även uppställning för närbildsfotografering:

image294

Och så lite galopp-bilder:

image295
Meningen var att man skulle följa motivet så att bakgrunden skulle bli suddig i farten. Mycket träning tror jag behövs innan det lyckas bättre än såhär. Men visst är väl bakgrunden suddig i alla fall!

Efter hästbilderna var det lillebrors tur att ta fram crossen och köra inför alla fotografer, men då kände jag att det var bra för min del. Förkylningen är långt ifrån bra och ryggen värkte (förmodligen av allt hostande) så jag åkte hem till värmen i stället och fortsatte efter några timmar med LO:n från igår. Den är klar nu, efter att CraftRobon fått jobba lite, men fotoljuset är inte särskilt bra, så den får jag visa en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Lena(lenalandis)

Vilka fina kort på vedrankan och man kan ju verkligen se skillnaden på korten. Roligt att kunna använda inställningarna.

2008-02-29 @ 18:00:22
URL: http://lenalandis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0