Sorterar ATC:er

Jag har hållit i en ATC-swapp på scrappiz.

Jaaahaaa! kanske en del undrar då, där var det väldigt många konstiga fenomen i en mening.

ATC står för Artistic Trading Card och reglerna för det är att de inte får säljas, utan bara bytas eller ges bort.  Det är stämplade eller scrappade kort i storleken 8,9 x 6,4 cm.

Swapp - man skickar ett X antal saker till den som håller i swappen och får sedan tillbaka från de andra som är med. Alltså ett sätt att byta grejer med varann.

Scrappiz är ju forumet där jag häckar lite varje dag.

Ja, och så ikväll då, så har jag sorterat upp alla ATC-kort som jag fått in till mig.  9 x 9 st kort som skall skickas ut till alla som varit med i swappen.  Fast det saknades tyvärr en medlem, jag fick bara ihop 8 som var intresserade. Så nu sitter jag och funderar på om jag skall göra en omgång till själv, eller om jag skall skicka tillbaka ett till av varje till dem som varit med, så de får tillbaka 2 av sina egna. Skulle helst göra 9 kort själv till, men jag skall ju hinna också. Får fundera på det under natten. Antingen skickar jag i morgon som det är, eller så får de vänta en dag till och jag gör en omgång till.

Anledningen till att jag valde att ha 9 st är att då får korten plats i ett albumblad. Man kan använda sådana som barnen har/hade till sina samlarkort. De passar perfekt och på ett blad är det ju 9 fickor.

Uj, vad svamligt detta blev då. Jag är nog för trött för att få ordning på orden, så det är väl lika bra att jag går till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0