Semester och det regnar...

....men man får väl inte klaga. Jag hade ju faktiskt semester när det var RIKTIGT fint väder också.

Nu är det i alla fall bara en dags semester kvar denna sommar. Kanske kan jag ta ut någon enstaka dag under hösten också.

Jag hade i början av året satt som mål att göra en LO i veckan, alltså 52 under året. Det borde inte ha varit orealistiskt då jag förra året gjorde 107 och året innan över 100 också.  Men jag har legat "efter schemat" hela året fram tills söndag i v 30, då jag gjorde LO nr 30. Fast sedan har jag ju inte gjort någon i v 31 och inte i denna vecka, 32, heller. Så nu ligger jag 2 LO:er "efter" igen. Just nu så kan jag inte scrappa alls, då jag håller på med stor operation omorganisation. Nästan allt på skrivbordet hävde jag ner i 3 stora (jag menar stora) Ica papperskassar och nu håller jag sakta men säkert på att flytta tillbaka igen, men i bättre ordning är det tänkt. Detta lär ta sin lilla tid, då jag samtidigt kollar att t ex pennar funkar innan de läggs i lådan och jag har slängt massor med sparat "bra-och-ha" som jag inser att jag nog ändå inte kommer att använda.

Jag har skaffat 3 st minibyråer från Bauhaus (liknande Moppe från IKEA) och dem har min man gjort en hylla att sätta dem på så de kommer upp en bit från skrivbordet så jag kan öppna nedersta lådan även om det är lite grejer framför. Vi köpte hyllan på Bauhaus också och maken satte små klossar under som ben. Det blev skitbra.

Min jisses för grejer jag har och saker dyker upp nu som jag glömt att jag hade. Sån´t som jag köpte när jag började scrappa 2005. T ex flera rullar Magic Mesch. Det har jag aldrig någon gång använt, tror jag fick det i ett paket med diverse som jag köpte via Tradera. Men nu ser jag att det kommer tillbaka på lite LO:er när jag kikar på nätet, så jag kanske skall utmana mig själv och använda det.

Problemet jag har just nu är var jag skall göra av alla Foamstamps. Jag använder dem knappt längre, men eftersom jag har massor av akrylfärger vill jag inte göra mig av med dem heller. Flera alfabeten är dessutom aldrig ens öppnade. Jag köpte dem innan jag hade så många alfabeten i Quickutz och framför allt innan Craft Robon. Men dessa förpackningar tar plats och eftersom jag har snedtak, så finns ingen plats ovanför småbyråarna, annat än att jag fick plats med akrylfärgen och glitterlimsflaskorna där. Jag får fundera ett varv till på dem. Lägger dem väl i en hög så länge.

Nä, slutsvamlat!

Nu skall jag visa den senaste LO:n jag gjorde:



Det är rådjur som var lite närgångna och käkade upp min scilla förra våren.

Jag har använt:
Papper: Basic Grey Perhaps Princess Pea
Bazzill Basic
Rubriken är utskuren med CraftRobon i tyspnitt
P22 OhLey nedladdat från internet
Dekorationer: Utpunchade daisys, punch från Artemio
Sparkles glitterlim, dark green
Penna Sakura Gelly roll medion, metallicbrun


Nu kan jag även visa upp det kort som jag skickade till det Swapp-födelsedagsbarn som fyllde i juli.

Såhär blev det. Ny stämpel från Stämpelboden i Alingsås (fjärilen) och en gammal stämpel med ram, okänd härkomst (traderavinst). Jag har guldembossat på det bruna och stämplarna i bakgrunden är stämplade med VersaMarkt och sedan chalkade med torrchalk.



Ja, det var det för nu.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej Ansol!!

Hoppas du hade en bra sem.

Du è så redig å pysslar,du. Hos mig händer absolut ingenting. Men det blir väl mer när det drar sig mot höst. fjärilen är ju såååå fin!!!

Ha dè.

2008-08-16 @ 11:16:58
URL: http://jeanfredrik.blogg.se/
Postat av: Chruss

Tack för hälsningen i min blogg när jag blev yngre :-D!

2008-08-16 @ 15:41:38
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0