Cybercroppsalster

Jag har ju faktiskt lite att visa. Jag scrappade ju en del under påsken.

image306image307

Här är den första LO:n jag gjorde. Den som fick vara i enbart svartvitt samt ETT foto i färg. Haha. SJU foton lyckades jag knö dit. Men jag är ändå ganska nöjd med denna.  Först en textruta med lite info om katterna och att de varit hos oss ca en vecka när fotona tagits, Sedan lät jag Ferguson berätta. Det passade så bra eftersom han på det första fotot håller på och leker med en penna. Siffrorna på fotona har jag gjort med svart gliltterlim och rubriken är utstansad med Quickutz Indigo Classic.

Sedan då den LO som jag lämnade in som verkligen var i svartvitt med ETT foto.

image308

Samma papper har jag använt till denna (Från ett stack från DCWV) Här har jag stansat ut hjärtan ur vit lite tunnare cardstock  där jag skrivit för hand samt satt dit ett ituklippt filtband från Queen & Co.

Denna (del 2) hade jag gjort tidigare till en utmaning i Ett litet ord, men då stod det Vilka hopp. Nu tyckte jag inte att den rubriken passade så bra till sid 2 av denna dubbel, där 1:a sidan gjordes först nu förra helgen. Så det fick bli en ny rubrik på sid 2.

image309image310

Färgerna här blev verkligen helt kass. Det är en klar blå färg och en klar gul färg, inte såhär dassiga som det blev här. Ett Quickutz-lejon har jag beställt och betalt för länge sedan från en shop som  numera upphört. Det hade jag tänkt placera någonstans på denna LO, men det får gå ändå. Jag brukar ju använda den lite renare stilen.

Nästa LO gjorde jag till en skissutmaning. Jag har för säkerhets skull vänt skissen och gjort en sida 2 också, fast jag lämnade bara in en av dem.

image311
image312

På dessa har jag använt 3 olika (ja 4 ark då) Basic Grey som är ett av mina favoritpapper. Rubriken har jag skurit ut med Robban och blommorna (Hydragena?) har jag köpt på mässan i höstas. Den lilla strassfjärilen är inköpt i en förpackning med flera olika strassfigurer i en leksaksaffär för 10-15:-. Blått glitterlim i mitten av blommorna. Stämpeln till journalingen är från Autumn Leaves Clearstamps.


Till sist blev det en trippel-LO från sonens födelsedag för en herrans massa år sedan.
Först tårtan och ljusutblåsningen:
image313

Så gäster från pappas sida av släkten:
image314

Och dagen därpå kom släkten från mammas sida:
image315

Jag har använt vit cardstock i botten och ovanpå det några papper från ett födelsedagskit. Bubblorna kommer från ett av de arken också. Dessa papper var riktigt tunna och krävde cardstock i botten, så jag beskar dem lite så cardstocken fick titta fram också. Dessutom tyckte jag bubblorna blev bättre när de fick gå ända ut i kanten över det mönstrade papperets kant.
4:an har jag gjort med glitterlim (i massor) och bokstäverna är något slags akryl/plastbokstäver jag köpt från Slöjd-Detaljer för länge sedan. Jag försöker att använda lite av de gamla grejer jag har och inte bara nytt. (Och Jeanette och ni andra: 18 papper + lite spillpapper har jag gjort åt här, bra va!)

Ja, det var de LO:er jag gjorde under förra helgen. Nu har jag inget mera nytt att visa för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Lian

Men himmel...hur kreativ är du egentligen! Blir helt tagen, lika många under en påsk som jag lyckas göra på ett år...kan man få låna din kreativa hjärnahalva ett tag...räcker bra med en helg eller så;o)
Ville säga TACK för uppmuntran i vårt "boende-som-sprack-i- Göteborg-strul" med en special award, men så är lika teknisk som kreativ (dvs.inte alls) så jag fick inte in awarden här så den ligger i bloggen och väntar på dig där.
Må så gott
kram kram
Lian

2008-04-02 @ 23:16:59
Postat av: Jeanette

Va duktig du varit under påsken :o)
Det känns skönt att ha monterat alla stämplar jag köpte i Lördags ;o)
Ska bli kul på Lördag,,,,,du är väl pigg då??

2008-04-03 @ 15:58:57
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0