EXTRA UTMANING #9AVUNDSJUK

Vilken tur att bredbandet kommit tillbaka så jag inte missade denna utmaning. Pga mässan som inte alla kunde komma på så skulle ordet Avundsjuk scrappas. Det var ju inte lätt, Jag VAR ju på mässan ju.

Men så satt jag med kattungarna runt mig när jag käkade frukost och de busade båda med samma mus, fast de hade var sin som de dessutom turades om att slåss om. Försökte flera gånger att fota dem, men alltid var det nån av dem som försvann innan kameran löst ut eller som vände hela ryggen till. Till sist lyckades jag dock fånga båda på en bild, den blev faktiskt riktigt bra också.

LO:n blev till sent på eftermiddagen och fotad inomhus under lysrör som jag försökte få att inte blänka i fotot. Resultatet blev i stället att hälften hamnade i min skugga, men jag orkar inte försöka fler gånger att få den bättre.

Så här kommer i alla fall min version av AVUNDSJUK:

image190

Avundsjuk?

"Men Ferguson!
Varför ligger du där och lurpassar på Fridas mus? Du har faktiskt en precis likadan en halvmeter bakom dig!"

Jag fattar inte varför kattungarna måste bevaka varandras leksaker, för att en stund senare byta igen. Är det bara avundsjuka eller är det ett beteende som är bra för något om de varit vilda och levt ute i naturen?

AO 070916

Jag har använt CraftRobon för att skära ut rubriken och "solarna" Typsnittet är nedladdat från internet och heter "A Charming Font Italic"
Papperen är från DCWV och deras Stack "Cats"  utom det vinröda, det är från ett storpack köpt på Slöjd-detaljer för 2 år sedan. Det låg kvar på bordet från förra LO:n "Grinig" där jag skar rubriken ur samma papper. Tyckte det passade med Avundsjuk tillsammans med det illgröna.
Jag har dessutom använt den efterlängtade hörnstansen. Visst är den läcker!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Snyggt!!!!!
Tur att jag hitta hörnstansen till dig igår på mässa ;o)
Läckra bokstäver i ordet avundsjuk.
Ses på Onsdag.

2007-09-16 @ 21:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0