EXTRA UTMANING #10 PERFEKT

Idag var det en ny extrautmaning på ett litet ord. Ordet var perfekt. Det tog en stund att komma på vad jag skulle scrappa om. Satte mig och bläddra i fotohögen och hittade en bild på våran älskade lilla katt Ruth som gick bort i vintras. Hon hittade sovplatser precis överallt, och varför inte i en balja som rymmer henne precis om hon snurrar ihop sig lite.

Såhär blev det:
image194

Fotot är verkligen urkasst, det är inte så lätt att fota i lysrörsljus som är det bästa jag har nu ikväll, dessutom är det Bazill Bling som gör att det blänker.

Rubriken utskuren i vellum lyder:
En PERFEKT sovplats

Texten är skriven i den lilla gula vellumrutan som jag stämplat en ram på  som jag sedan embossat, vilket gör den ännu glansigare. Texten lyder:

Ruth kunde hitta de mest otoliga platser att sova på. Här t ex ligger hon i min fotbadsbalja som jag använt ute på verandan. Foto 060719.

Det blev inte så jättemycket text denna gång, men lite extratext finns ju i de vellumrutor jag klippt ut från ett ark från DCWV: The cat´s pajamas och catnap, vilket ju illustrerar precis vad hon gör. Dessutom en texttag med texten i love my cat vilket också stämmer bra.

Blommorna är utstansade ur samma gula vellum som rubriken och textrutan med en klick Stickles glitterlim i mitten. Garnet i Tagen kommer från Garnglads majpaket 2006.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Men du...va gulligt.
Den blev jättefin.
Min katt hittar åxå de mest otroliga sovplatser ibland.

2007-09-25 @ 09:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0