Ett litet ord # 7LIKSOM

Här kommer mitt bidrag till ett litet ords utmaning # 7, LIKSOM.

Rubriken har snurrat i huvudet nästan hela veckan, det gällde bara att hitta rätt bilder till den. Så kom jag på att jag kan använda några av fotona från vår husrenovering. Jag hade ju ändå nån gång i framtiden tänkt att göra ett album med bilderna från den, så detta får bli en början. Annars hade jag tänkt att göra en LO om alla de svalor som bygger bo under taket i vår bod och som återkommer år efter år, men därhade jag inte en enda vettig bild på boden och ännu mindre någon på svalorna.

image177

Låt oss liksom svalorna...

...bygga oss ett bo.
Våren 1990 börjar vi renoveringen med att riva i det gamla pojkrummet och trapphuset till lilla trappan. Tur att vi inte visste då hur mycket jobb som väntade.


Det blev inte så mycket text denna gång, för jag visste inte hur jag skulle skriva dit den utan att det såg konstigt ut. Så hittade jag del lila tagen och då fick det bli så mycket text som fick plats i den. Det kommer ju att bli mycket mer text senare i albumet allt eftersom renoveringen framskrider, så jag kunde ju inte skriva allt på första sidan. LOL

Det skulle också ha suttit några svalor från Quickutz uppe runt rubriken, men av någon anlednig kan jag inte hitta die:en som jag köpte i våras. Det ligger en tom förpackning och ingen die i pärmarna. Antagligen ligger den väl någonstans inkilad mellan nåt på skrivbordet. Får göra en ordentlig städning och sätta dit svalorna sedan när den kommit tillrätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0