Ett litet ord #10NYFIKEN

Här kommer mitt bidrag till veckans utmaning i ett litet ord denna vecka. Ordet är NYFIKEN.

Detta var inte svårt alls, direkt på torsdag morgon när jag såg ordet kom jag på vad min LO skulle handla om. Det är inte svårt när man har två kattungar svansande runt sig som sticker in sina nosar ÖVERALLT. Dock har veckan varit fullproppad med jobbet, så inte förrän igår fick jag tid att sätta mig och pyssla igen. Blev inte klar, utan fortsatte idag och här kommer den:

image193

Nej, detta är inte mitt tävlingsbidrag, men första försöket att fota det. Frida var med ute på altanen och skulle förstås kolla vad jag höll på med. Är man nyfiken så är man.  :-)

Här kommer mitt tävlingsbidrag i stället:

image192

NYFIKEN 

På taggen: Kattungar är ett nyfiket släkte! Allt skall kollas och undersökas och testas!

Övrig text: Frida hittade jag promenerandes på rören uppe under taket i pannrummet, på väg från ackumulatortanken till pannan. Upp hade hon kommit, men ner kom hon inte!
En annan gång klev hon omkring på hatthyllan 2 meter upp. Någon jacka hade väl nått ner, så hon kunde klättra upp och riva ner allt som låg löst.
En stund ensamma i köket en morgon slutade med en massa nedrivna saker från bordet bl a och en massa konstiga tecken inskrivna på datorn.
På dessa bilder är de med och hjälper mig och plockar upp saker när jag varit och handlat. Det var äggen som skulle in i svalen, inte Ferguson och Frida!
Men de tror nog att det finns något kul därinne i alla fall.
Diskmaskinen hjälper de också gärna till att sköta, helst inifrån då!
Kassar är det roligaste som finns nästan, en katt inuti och en katt utanför, som gärna hoppar på kassen så det låter, eller så att den andre blir instängd.
Allt, allt, allt måste undersökas när man är en liten nyfiken kattunge!
AO foto 070830,text 070923

Till denna LO har jag suttit och provat papper en del, till sist blev det blå Cardstock för att matcha den blåa drickaflaskan i svalen. Sedan hittade jag ett papper från Karen Marie Klip med bokstäver. Därifrån har jag klippt ut bokstäverna till rubriken. En matchande tag också i samma serie med frottégarn, allt köpt på Panduro. Papper att skriva på åkte upp och ner ur mappvagnen, men till sist fastnade jag för ett linjerat papper från MME Kaleidoscope "All about me".  Det har jag haft liggande ett bra tag och då passade det ju bra, eftersom jag skall försöka använda något gammalt så fort jag kan. Sedan är bården gjord av lite spillpapper från DCWV.

Nu sitter jag med katterna farande runt benen på mig. De har varit ute ett tag ensamna i eftermiddag och då bara de ligger och spanar från fåtöljen, så nu har de mycket bus i tassarna. Far runt som små jehun hit och dit över köksgolvet med sina leksaker.

Kommentarer
Postat av: Laila

Den var klockren! :-D
Det är snudd på så att den undre bilden skulle scrappas den med. ;-)

2007-09-24 @ 08:55:18
URL: http://tillklippt.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Den blev ju jätte bra.
De är för roliga de små liven ;o)

2007-09-24 @ 11:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0