Dop och fint väder i helgen

Ja, både lördag och söndag hade vi fint väder.

På lördag var vi ju på dop. Lille Ludwig var så snäll hela tiden, han tom log åt prästen när han talade till honom.

Jag skulle såklart ha tagit massor av foton under dopet, och det började jag så bra med. Men sedan så sa kameran plötsligt. Varning! Batteriet slut.  Den kunde väl för katten ha varnat INNAN! Så det blev inte så många kort som jag hoppats. Bara några enda inne i kyrkan. Hoppas att någon annan tagit kort som jag kan få och fortsätta i hans lilla album som jag börjat på.

Det blev inget foto på dopkorten heller som går att använda (tror jag) Jag fick lite bråttom när vi skulle iväg, så jag fotade lite hastigt i bilen. Gissa hur bra Det gick på dessa guppiga håliga vägar vi har här i Dalsland. Jag har dock inte hunnit kolla riktigt ännu, om jag kan fixa till nåt av dem i datorn.

Blev i alla fall nöjd med dem. Det från oss var från Theresas dopklänning som var med i Scrapbooking mm. I stället för utklippta blommor från papper längst ner, eller små pappersrosor som jag också testade, så stämplade jag en rad med rosor och målade dem i matchande blått. Blev nöjd med det. Och ihalsen satte jag ett litet hjärta. Jag som var så säker på att jag hade ett kors hemma, hittade i alla fall inget, men väl ett gäng med små järtan, så då fick det bli det. Kanske väl så bra, korset förknippar jag nog mer med konfirmation.

Söndag sedan, plockade jag ut mina målarsaker och satt ute och målade uppstämplade stämpelmotiv. Har dock inte hunnit stämpla upp alla nya som kom i förra veckan. Det var ju båda hÄnglar och Magnolias paket plus några jag vunnit på Tradera. Har monterat stämplar för fullt. Idag kom en laddning till med ursöta stämplar från Lisa Andersson. Riktigt lantliga med mjölkbord, mjölkkanna och kossa bl a. De skall jag montera i morgon.
Jag hade kattungarna med mig hela dagen, de var ute i nästan 10 timmar. Sedan har de nog sovit riktigt gott i natt. Idag har de också varit ute i friska luften i flera timmar. De är lite roliga. Om de är ensamma ute, så går de och lägger sig, men om vi är med ute, så är det mera fart och de busar omkring. Men de lämnar inte verandan/altanen om inte vi går ut på backen, då följer de med i full fart. Men de tar gärna skyff under bilarna. Verkar inte som om de riktigt gillar att inte ha något över sig.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det är väl typiskt att batt,ska ta slut vid sånna tillfälle.
Å va synd,jag skulle vilja se hur dopkortet blev :o)
Du skulle ha tagit ett kors av mig som jag sa.
Visst är det lite roligt att ha små liv som springer runt å leker när man är ute.

2007-09-11 @ 11:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0