Ett litet ord # 15Naturen

Dags för mitt bidrag till veckans ord i utmaningen.

Redan från början visste jag vad jag ville göra, dock hade jag inga foton, så i söndags tog jag med mig gubben till skogen på fotorunda.

Det regnade, så vi var sjöblöta när vi kom tillbaka, men jag hade fått de foton jag ville ha och cirka 60 till.

Såhär blev min LO denna vecka.

image220

Tillbaka till naturen

Nere i skogen står ett gammalt bilvrak. Det har en gång varit Xxxxxxs EPA-traktor. Den har stått där sedan den krockades i början av 1970-talet. EPAn var byggd av en Volvo Duett.
Xxxxxx , som hade traktor-körkort, använde denna i stället för bil. Nu har den snart försvunnit bland träd och mossa. Det växer t.o.m. små granar på flaket.

Här har jag använt ett papper från Sandylion som jag köpte i Karlstad för denna LO. Det är perfekt med den blågröna färgen. Jag har dock använt fluid chalk och fyllt i färg på kottarna, grankvisten och granen. Jag har skurit runt kotten med skalpell och stuckit in fotot under. Tyckte det var synd att dölja motivet på papperet med fotot. Rubriken är gjord med Quickutz Typist och jag har satt på några löv från Prima. Det är allt.

Kommentarer
Postat av: madeleine

jag har "tagit" bilden, du behöver inte bråka med förminskningen... eller skicka mail. det var en spännande historia, och den blev snygg. tänk vad stark naturen är...

2007-10-30 @ 22:43:17
URL: http://ettlitetord.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Gillar den !!!!!!!!
Färgerna är ju som gjorda för kortet.

2007-11-01 @ 08:44:01
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0