ETT LITET ORD #13 AVTRYCK

Dags för veckans ord. Hade det klart för mig nästan från första dan vilket foto jag skulle använda. Hade gjort en Stor förstoring redan i somras för att använda till något i den här stilen. Men nu har veckan gått åt till att leta efter den förb.... bilden. Kunde inte hitta vart jag lagt kuvertet med förstoringarna, de får ju inte plats bland de andra bilderna. Ikväll, äntligen, lyckades jag lokalisera kuvertet. Bland betalda räkningar (!)

Här är i alla fall resultatet av ordet AVTRYCK:

image214

SMÅ AVTRYCK I SNÖN

1983-01-17

Du är 14 mån och ute och går i snön.
Tanja sitter på trappan och spanar.
Våra grannar Herman och Tant Britha brukade se dina spår i snön när du varit med och hämtat posten i lådan. Britha pratade flera gånger om dina små söta fotspår. Visst måste man hålla med, de är söta dina avtryck i snön!

Det mest fantastiska tycker jag är att jag tagit detta foto på sonens spår i snön 1983! Tänk, jag tänkte ju nästan som en scrappare redan då. Kanske berodde på att jag då använde en ganska avancerad systemkamera och tog en hel del kort på sonen under de första åren.

Tyvärr måste jag säga att i åldern 7-20 år så tog jag destu mindre. Knappt en rulle om året. Han lånade kameran ibland och tog bilder när han var på bilutställningar eller liknande, så bland alla bilar, så finns det några enstaka bilder som jag tagit. Det finns knappt ett foto från hans skolår tex. Synd, men man kan ju inte backa tiden. Jag kompenserar det nu i stället, men han är inte lika mycket med på noterna längre. Tar ju helt annorlunda  foton nu än förut också. Närbilder och detaljer t ex. Ett undantag från förr är väl just bilden på fotspåren här.

Denna LO blev i alla fall väldigt enkel. 3 små Qk-snöstjärnor, texten direkt på fotot och rubriken skriven med hjälp av en liten mall också direkt på fotot. I botten finns ett Bazill Bling-papper, samma som till snöstjärnorna. Det som syns längst ut, runtom, är mitt köksgolv. :-)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Den gilla jag.......
Kanonfin.

2007-10-17 @ 13:22:33
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0