Ny teknik

I onsdags berättade Paula och hennes DT att de lärt sig en ny teknik att färglägga stämplade motiv. Jag fick såklart gå hem och testa.

Man använder distressdyna att stämpla med (det har jag ju 4 st som jag inte använder, då jag köpt refiller i de färgerna till att måla med istället för att stämpla av lite färg och plocka upp från en plastbit.)

Sedan målar man med enbart vatten. Ja just det, bara vatten!

När man är klar med motivet tar man en skumgummibit från en sån där gulgrön svamp man har i köket, plocka upp färg från stämpeldynan med den och lägger försiktigt på färgen runt kanterna så det blir lagom "nedsotat". Snyggt blir det.

Här är några försök jag har gjort med denna teknik:

image255

Denna första har jag lagt på ett brunt papper för att se om det kan bli ett julkort av det.  Jag fuskade lite och målade i lite gult inuti lyktan med akvarellfärg. Jag grunnar på att stämpla med VersaMark dyna God Jul nedanför bilden. Bara som en vattenstämpel alltså. Vad tycker ni? image256

Här har jag använt dels svart enbart på den nedre. Det är för övrigt första gången jag maskat ihop två stämplar.

De två övre har jag duttat på stämpelfärg från både svart och gult innan jag stämplade. Tomten och hans renar blev inte bra, så de har jag målat i med svart penna efteråt.

Kul var det att testa i alla fall. Kommer nog att göra några fler och då ångrar jag ju förstås att jag inte har dynor i fler färger. Typiskt mig, som inte visste vad jag skulle göra av dem för en vecka sedan!

Kommentarer
Postat av: Karin SN

SKitsnyggt och tack för inspirationen. Gick och funderade på det igår och nu när jag såd dina kort så måste jag genast testa! :-)

2007-11-28 @ 15:05:49
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Postat av: madeleine

nämen, oj så snyggt! det ser helproffsigt ut!

2007-11-29 @ 18:41:52
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Jeanette

det va gôr snyggt det du gjort.

2007-11-30 @ 10:37:27
URL: http://jeanfredrik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0