Extrautmaning # 20 WOW

Denna vecka duggar extra utmaningarna på ett litet ord tätt. Detta var fjärde dagen i rad som det kom ett nytt ord. Ordet idag var WOW. Googlade man på det, vilket jag roade mig med att göra, fick man bara upp World Of Warcraft, vilket jag inte har någon susning om alls. I mitt huvud tänkte jag så småningom bort W så det blev V i stället, (VOV) och kom då ooooosööökt in på hundar och framför allt min hund Tanja. Så då fick det bli en LO om henne och WOW fick stå för att man kan ta fina bilder med den allra enklaste kamera:

image253

Denna blev också knäpp i fotograferingen, den är HELT VIT i bakgrunden. Jag har använt två mönsterbårder ur ett paket jag köpte från TV-shop för länge sedan och aldrig trodde jag skulle använda, men när jag bläddrade igenom papperen efter något blått vintrigt, så kom dessa fram. Sagt och gjort, här sitter de. Rubriken och snöstjärnorna är utstansade från resterna av fotomattan till "En positiv nyhet" som jag gjorde i söndags. De låg högt i högen av spillpapper.

WOW

WOW! Detta foto var länge ett av mina bästa. Det är taget på Tanja i februari 1980 när vi gått för att möte xxxx. Vi gick hemifrån Nxxxxxx uppför alla backarna mot Bjällhögen. När vi var en bit förbi dammen efter det vi kallade "älg-rakan", gick Tanja upp på snövallen och jag tog denna bild. Det var en strålande vinterdag när snö och rimfrost gnistrade. Fotot är taget med min Kodak Instamatic-kamera. Kvalitén dög faktiskt till en 50 c 50 cm förstoring som suttit på väggen i ca 27 år.
AnnSofie 071127.

Fast den är väldigt enkel (tack vare?) blev jag väldigt nöjd med den. Det är inte alltid jag är när det skall gå fort. Jag brukar ofta sitta längre med mina LO:s.

Kommentarer
Postat av: Anki

Men så fint. Wow, liksom! Vacker hund, vackert foto och jättefin LO. Visst är det kul att de ger oss så många utmaningar?!

2007-11-28 @ 00:01:03
URL: http://skapatavanki.blogspot.com
Postat av: maxell

Förstår att du haft (eller har) fotot bland favoriterna. Det går att få så fina foton soliga vinterdagar... fast det gäller att du fångar de små liven i "rätt" ögonblick. ;) Sedan gillar jag att du berättat om vad ni gjorde i samband med att fotot togs samt även om själva kameran inkl tankar kring det. Underbart!

2007-11-28 @ 00:35:23
URL: http://maxellexam.blogspot.com/
Postat av: Emma

ett härligt kort

2007-11-29 @ 20:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0