Extrautmaning # 19 Stöd

Idag var det återigen en extra utmaning på Ett litet ord. Denna gång var ordet STÖD.

Först började jag tänka i tankar om stöd som i kryckor jag gått på,käpp farmor hade osv, men så i bilen hem kom jag på: UTAN stöd kan ju också vara positivt ju. Om man är liten och inte behöver stöd längre, utan kan klara sig själv. Och så kom jag på vilket foto jag skulle använda. Då var det bara problemet att leta fram det i en hög som är en meter med osorterade foton från min kopierings- och framkallningsorgie i somras. De behöver verklien sorteras i rätt ordning snart.

Nåja, såhär blev den i alla fall:

image251

Rubrik:
Dina första steg utan stöd

Texten lyder:
Strax efter du fyllt 11 månader, den 31 oktober 1982, gick du de första stegen utan stöd. Det  var en söndag och du tog först 3-4 steg till pappa nere i garaget. Sedan på kvällen gick du ungefär 10-12 steg inne på köksgolvet mellan pappa och mamma. Fotot tog pappa då.
Redan dagen efter gick du 27 steg. Efter en vecka gick du riktigt bra och efter ytterligare knappt en vecka kunde du resa sig upp direkt från golvet utan att krypa fram til t ex någon stol först.
När du gått i 2 veckor, var det det enda du gjorde, gick och sov.
Texten ur din "Mina första år" . Bild 1982-10-31

Ja, som det står i texten ovan, så har jag kopierat texten rakt ur sonens bok "Mina första år". Jag plockade fram den för att kolla om fotot var från den första gången han gick och när jag läste texten såg jag ju att den var perfekt. Så kanske detta är fusk att ta fram en 25 år gammal text som journaling, men det får det väl vara då...

Färgerna på LO:n har jag valt efter färgerna på sonens kläder. Jag hittade papperet med pilen ur blocket RockStar från DCWV och letade sedan fram fler röda som matchade. Knapparna kommer från min mormors samlingar. Tyckte de matchade knapparna på hans byxor. På pilen står det förresten KONCENTRATION, för han ser så himla koncentrerad ut.

Kommentarer
Postat av: Ann-louice

Först tack för att du tittade in hos mig och gav snäll kommentar! det värmde ...
Jag tycker din layout är jätte fin ...! Om jag hade kläck den "braiga" iden hade jag också haft foto på min som för övrigt gjordes på mkt kort tid ...jag skulle i väg och jobba och kom hem nu så det blev en aninges stressigt bla bla bla vad jag snackar här då...men ha en fortsatt bra kväll!
Kram

2007-11-26 @ 22:48:20
URL: http://www.alleswe.bloggagratis.se
Postat av: maxell

De första "riktiga" stegen var min första tanke. Sedan ändrade jag mig till något helt annat...

Jag läste först journalingen och datumet. Ojsan va bra minne hon har. Sedan såg jag att du antecknat det hela. Å fusk? Nej inte alls om du frågar mig. För du har faktiskt skrivit texten en gång och nu kom den till användning i det här sammanhanget. För nog hade det varit lite krystat att hitta på en annan text?

2007-11-27 @ 01:11:57
URL: http://maxellexam.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0