Skolavslutning och lite pyssel i värmen.

I fredags var jag och hämtade brorsonen med Cadillacen när han slutade 9:an. Vi har en sådan konstig tradition här att det gratuleras med blommor i mängder, nästan som studenten. Så har det varit ända sedan realen slutade och 9:an tog vid. Ganska trevligt, fast nog rätt ovanligt. Och som en extra knorr då, hämtning i cabriolet. Det gjorde jag även med hans äldre brorsa för 5 år sedan.

Det har varit så varmt här de sista dagarna. Termometern har igår och idag visat på 32 grader i skuggan. Skönt att ha varit ledig då.

Idag har jag suttit ute på altanen och målat uppstämplade hÄnglar. Det var perfekt att sitta ute i skuggan och måla. Inne var det för varmt att vara. Några av dem blev klara, men jag brukar köra med en och en färg i taget när jag målar flera på en gång. Särskilt när jag fått till en bra hudfärg är det smart att göra så.

image65

Här en liten bild där även Cadillacen kom med i bakgrunden.

Nu väntar jag på att Magnolia-stämplarna skall komma. De har landat hos en del har jag sett på Scrappiz. Hoppas att de kommer i morgon.

Vi har också blivit inbjudna till bröllop i juli, så nu måste jag leta upp en fin bröllops-stämpel så jag kan gära kort till dem. Såg en på pysselpassion som jag gillar. Den här:

image66 

Det finns också en hÄngel-stämpel med brudpar, men den släpps ju inte förrän efter mässan i Leksand, så det kanske blir för sent. Eller så kan man ju använda någon av de andra hÄnglarna och göra den bröllopslik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0